|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE ÇAKIR (hatice.cakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı öğrencilere, İngilizcenin ana becerileri olan dilbilgisi, metin okuma, dinleme, konuşma ve yazma konularının başlangıç (Beginner) düzeydeki bilgisini edindirmek ve ders sonunda edindikleri bu bilgiyi temel seviyeye ulaştırmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Temel düzeyde kelime bilgisi edinir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Konuşma İngilizcesinde faydalı olabilecek kalıpları bilir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öncelikle başlangıç düzeyde İngilizce dilbilgisi yapılarının açıklanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu yapılırken çeşitli yollarla bütün dil becerilerinin geliştirilmesi teşvik edilmektedir. Alıştırmalar dinleme, sözlü iletişim , okuma-anlama ve yazma becerileri veya bunların bir kombinasyonuna yönelik olarak işlenmektedir. Dersin içeriği aşağıda listelenen dilbilgisel ve durumsal konu başlıklarını içermektedir. Selamlaşmalar, Tanıştırmalar/Tanıtımlar (This is ...), Sayılar, Olmak fiilleri, İyelik sıfatları, iyelik eki 's, Geniş zaman, Sıklık zarfları, Zamirler, İşaret sıfatları, There is/are 'var' kalıpları, Edatlar (yer/zaman) , Geçmiş zaman, Can/can't -abilmek/-ebilmek, , Birkaç tane/Biraz/Hiç, like/would like- beğenmek / istemek, Şimdiki zaman, Going to- Gelecek zaman, Günlük İngilizce kalıpları (Günaydın, İyi günler... Görüşürüz...) Sosyal iletişim kalıpları ( Özür dilerim, afedersiniz, İyi şanslar, Dert etmeyin....), Telefon görüşmesi yapmak , Fiyat ile ilgili soru sormak, Bir kişiyi tasvir etmek, Alışveriş ile ilgili kelime bilgisi, Bir şehri anlatmak, Yol tarifi sormak / vermek, Resimlerden hikaye anlatmak, Tatil hakkında kelimeler, Günlük problemler, konuklara teklif etmek/önermek,Sorunlara tavsiyede bulunmak, Kısa otobiyografi yazmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanıtma, tanıştırma- "This is..."- Kendini tanıtıcı yazı yazma " Merhaba, benim adım ... Tanıştığıma memnun oldum, Nasılsın vb." | İkili çalışma, Grup çalışması, Rol yapma |
2 | İngilizcede yaygın olarak kullanılan temel düzeyde günlük ifadeler "What is this.. vb."- Selamlama ve tanışma içeren karşılıklı konuşma yazma | Rol yapma |
3 | Başkentlerin hangi ülkede olduğunu sorma (Where is Barcelona? It's in Spain..)- Yeni tanışılan birine yaşadığı şehri ve ülkeyi sorma | İkili çalışma |
4 | Birinin nereli olduğunu sorma- Yaş sorma- Resimlerden yaş tahmini oyunu oynama- Tanıdık biri hakkında bilgi veren bir yazı yazma (isim, yaşadığı şehir, nereli olduğu, yaşı vb) | İkili çalışma- Grup Çalışması |
5 | Kişinin kendi hakkında konuşması- Cevabı evet/hayır olan sorular sorma ve cevaplama- Wh- soruları sorma ve cevaplama- Sınıf arkadaşını tanıtan bir paragraf yazma | İkili çalışma |
6 | Günlük sosyal aktiviteler hakkında konuşma- Kendi hakkında profil tablosu doldurma | Rol yapma- İkili çalışma |
7 | Genel Tekrar | Anlatma yöntemi- Grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile üyeleri hakkında konuşma- Heceleme çalışmaları- Bir arkadaş hakkında yaşı mesleği, favori müzik türü gibi bilgiler içeren bir paragraf yazma | İkili çalışma |
10 | Geniş zamanlı cevabı evet / hayır olan sorular sorma- En sevilen boş zaman aktiviteleri ile ilgili yazı yazma | İkili çalışma |
11 | Dükkan / restoran diyalogları canlandırma- Fiyatlar hakkında soru sorma ve cevap verme- Sıradan bir haftasonunu yazma | Rol yapma |
12 | Sıradan bir gün hakkında sorular sorma ve cevap verme- Bir arkadaşın sıradan bir gününü geniş zamanlı cümlelerle sıklık zarflarını da kullanarak yazma | İkili çalışma |
13 | Ailenin iki üyesi hakkında 3. tekil şahıs zamirleri kullanarak sorular sorup cevap verme- Yaşam tarzı hakkında bir paragraf yazma | İkili çalışma |
14 | İlgi alanları, sevilen/sevilmeyen şeyler hakkında sorular sorup cevap verme- Bir arkadaşa kartpostal yazma | İkili çalışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatma yöntemi- Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | New Headway Beginner-Student's Book 4th Edition | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Çalışma kağıtları, Tahta, Bilgisayar, Projeksiyon cihazı, I-Tools. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 7 | 10 | |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 7 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |