Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TA105 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: TA105 Adı: UYGULAMALI YABANCI DİL-I Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HATİCE ÇAKIR (hatice.cakir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı öğrencilere, İngilizcenin ana becerileri olan dilbilgisi, metin okuma, dinleme, konuşma ve yazma konularının başlangıç (Beginner) düzeydeki bilgisini edindirmek ve ders sonunda edindikleri bu bilgiyi temel seviyeye ulaştırmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Temel düzeyde kelime bilgisi edinir PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Konuşma İngilizcesinde faydalı olabilecek kalıpları bilir PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders öncelikle başlangıç düzeyde İngilizce dilbilgisi yapılarının açıklanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu yapılırken çeşitli yollarla bütün dil becerilerinin geliştirilmesi teşvik edilmektedir. Alıştırmalar dinleme, sözlü iletişim , okuma-anlama ve yazma becerileri veya bunların bir kombinasyonuna yönelik olarak işlenmektedir. Dersin içeriği aşağıda listelenen dilbilgisel ve durumsal konu başlıklarını içermektedir. Selamlaşmalar, Tanıştırmalar/Tanıtımlar (This is ...), Sayılar, Olmak fiilleri, İyelik sıfatları, iyelik eki 's, Geniş zaman, Sıklık zarfları, Zamirler, İşaret sıfatları, There is/are 'var' kalıpları, Edatlar (yer/zaman) , Geçmiş zaman, Can/can't -abilmek/-ebilmek, , Birkaç tane/Biraz/Hiç, like/would like- beğenmek / istemek, Şimdiki zaman, Going to- Gelecek zaman, Günlük İngilizce kalıpları (Günaydın, İyi günler... Görüşürüz...) Sosyal iletişim kalıpları ( Özür dilerim, afedersiniz, İyi şanslar, Dert etmeyin....), Telefon görüşmesi yapmak , Fiyat ile ilgili soru sormak, Bir kişiyi tasvir etmek, Alışveriş ile ilgili kelime bilgisi, Bir şehri anlatmak, Yol tarifi sormak / vermek, Resimlerden hikaye anlatmak, Tatil hakkında kelimeler, Günlük problemler, konuklara teklif etmek/önermek,Sorunlara tavsiyede bulunmak, Kısa otobiyografi yazmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanıtma, tanıştırma- "This is..."- Kendini tanıtıcı yazı yazma " Merhaba, benim adım ... Tanıştığıma memnun oldum, Nasılsın vb." İkili çalışma, Grup çalışması, Rol yapma
2 İngilizcede yaygın olarak kullanılan temel düzeyde günlük ifadeler "What is this.. vb."- Selamlama ve tanışma içeren karşılıklı konuşma yazma Rol yapma
3 Başkentlerin hangi ülkede olduğunu sorma (Where is Barcelona? It's in Spain..)- Yeni tanışılan birine yaşadığı şehri ve ülkeyi sorma İkili çalışma
4 Birinin nereli olduğunu sorma- Yaş sorma- Resimlerden yaş tahmini oyunu oynama- Tanıdık biri hakkında bilgi veren bir yazı yazma (isim, yaşadığı şehir, nereli olduğu, yaşı vb) İkili çalışma- Grup Çalışması
5 Kişinin kendi hakkında konuşması- Cevabı evet/hayır olan sorular sorma ve cevaplama- Wh- soruları sorma ve cevaplama- Sınıf arkadaşını tanıtan bir paragraf yazma İkili çalışma
6 Günlük sosyal aktiviteler hakkında konuşma- Kendi hakkında profil tablosu doldurma Rol yapma- İkili çalışma
7 Genel Tekrar Anlatma yöntemi- Grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Aile üyeleri hakkında konuşma- Heceleme çalışmaları- Bir arkadaş hakkında yaşı mesleği, favori müzik türü gibi bilgiler içeren bir paragraf yazma İkili çalışma
10 Geniş zamanlı cevabı evet / hayır olan sorular sorma- En sevilen boş zaman aktiviteleri ile ilgili yazı yazma İkili çalışma
11 Dükkan / restoran diyalogları canlandırma- Fiyatlar hakkında soru sorma ve cevap verme- Sıradan bir haftasonunu yazma Rol yapma
12 Sıradan bir gün hakkında sorular sorma ve cevap verme- Bir arkadaşın sıradan bir gününü geniş zamanlı cümlelerle sıklık zarflarını da kullanarak yazma İkili çalışma
13 Ailenin iki üyesi hakkında 3. tekil şahıs zamirleri kullanarak sorular sorup cevap verme- Yaşam tarzı hakkında bir paragraf yazma İkili çalışma
14 İlgi alanları, sevilen/sevilmeyen şeyler hakkında sorular sorup cevap verme- Bir arkadaşa kartpostal yazma İkili çalışma
15 Genel Tekrar Anlatma yöntemi- Grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 New Headway Beginner-Student's Book 4th Edition
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, Çalışma kağıtları, Tahta, Bilgisayar, Projeksiyon cihazı, I-Tools.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 7 10
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 7 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 1 4 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 1 1 1
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 95