|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE ÇAKIR (hatice.cakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı öğrencilere, İngilizcenin ana becerileri olan dilbilgisi, metin okuma, dinleme, konuşma ve yazma konularının başlangıç (Beginner) düzeydeki bilgisini edindirmek ve ders sonunda edindikleri bu bilgiyi temel seviyeye ulaştırmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Temel düzeyde kelime bilgisi edinir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Konuşma İngilizcesinde faydalı olabilecek kalıpları bilir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öncelikle başlangıç düzeyde İngilizce dilbilgisi yapılarının açıklanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu yapılırken çeşitli yollarla bütün dil becerilerinin geliştirilmesi teşvik edilmektedir. Alıştırmalar dinleme, sözlü iletişim , okuma-anlama ve yazma becerileri veya bunların bir kombinasyonuna yönelik olarak işlenmektedir. Dersin içeriği aşağıda listelenen dilbilgisel ve durumsal konu başlıklarını içermektedir. Selamlaşmalar, Tanıştırmalar/Tanıtımlar (This is ...), Sayılar, Olmak fiilleri, İyelik sıfatları, iyelik eki 's, Geniş zaman, Sıklık zarfları, Zamirler, İşaret sıfatları, There is/are 'var' kalıpları, Edatlar (yer/zaman) , Geçmiş zaman, Can/can't -abilmek/-ebilmek, , Birkaç tane/Biraz/Hiç, like/would like- beğenmek / istemek, Şimdiki zaman, Going to- Gelecek zaman, Günlük İngilizce kalıpları (Günaydın, İyi günler... Görüşürüz...) Sosyal iletişim kalıpları ( Özür dilerim, afedersiniz, İyi şanslar, Dert etmeyin....), Telefon görüşmesi yapmak , Fiyat ile ilgili soru sormak, Bir kişiyi tasvir etmek, Alışveriş ile ilgili kelime bilgisi, Bir şehri anlatmak, Yol tarifi sormak / vermek, Resimlerden hikaye anlatmak, Tatil hakkında kelimeler, Günlük problemler, konuklara teklif etmek/önermek,Sorunlara tavsiyede bulunmak, Kısa otobiyografi yazmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ev ile ilgili sorular sorma ve cevaplama- Evin bir odasını tasvir etme. | İkili çalışma |
2 | Yer yön tarif etme- Bilinen bir şehri tanıtan bir yazı yazma | İkili çalışma |
3 | Aile üyeleri hakkında konuşma (doğum tarihi, akrabalık derecesi vb) ve sınıfa partnerinin ailesi hakkında bilgi verme- Dün yapılanlardan bahseden bir yazı yazma | İkili çalışma |
4 | İnsanların geçmiş ve şimdiki görünüşleri hakkında konuşma- Okunan ilginç bir hikaye ya da izlenen ilginç bir videoyu anlatan bir yazı yazma | Grup çalışması- Beyin fırtınası |
5 | Örnek karşılıklı konuşmayı okuma ve yarım kalan konuşmayı devam ettirme- Geçen hafta hakkında yazma | Grup çalışması- Beyin fırtınası |
6 | Ünitede geçen Jack ve Millie'nin her zamanki ve geçen seneki tatillerini kıyaslama- Geçen yaz tatilini yazma | İkili çalışma |
7 | Genel Tekrar | Anlatma yöntemi- Grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Verilen tabloya göre kişinin yapabilecekleri ve yapamayacakları hakkında konuşma- İnternet hakkında yazma- Favori web sitelerinden ve interneti kullanım amacından bahsetme | İkili çalışma |
10 | Misafir gelen arkadaşa "Would you like...?" soru yapısını kullanarak tekliflerde bulunmak- Yemek yeme alışkanlıklarından bahseden bir yazı çalışması | Rol yapma- İkili çalışma |
11 | Restoranda garson-müşteri diyalogları canlandırma- Favori restoranını yazma (Restoranın ismine?, Nerede? , Neden seviyorsun? vb.) | Rol yapma |
12 | Sınıftan birinin görünüşünü tasvir etme (kıyafet vb.). İnsanların ne giydiği ile ilgili şimdiki zaman yapısını kullanarak sorular sorma ve cevap verme. Kişinin kendine ait bir fotoğrafı tanıtması. Nerede olduğu, ne yaptığı, kiminle olduğu, ne giydiği ile ilgili bilgi vermesi | İkili çalışma- Grup çalışması |
13 | Verilen problem durumlarına partnerin çözüm önerileri sunmasını canlandırma. "Why don't you...?" sorusuyla önerilerde bulunması- Verilen üç probleme çözüm yolları sunan bir yazı yazma | Rol yapma |
14 | Gelecek planları hakkında soru sorma ve cevap verme ( dersten sonra, akşama, yarın, gelecek haftasonu, önümüzdeki tatilde vb.) | Grup çalışması |
15 | Genel Tekrar | Anlatma yöntemi- Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | New Headway Beginner-Student's Book 4th Edition | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Çalışma kağıtları, Tahta, Bilgisayar, Projeksiyon cihazı, I-Tools. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 10 | ||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |