|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAHLAN ÖZTÜRK (sahlan.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu akademik faaliyetin amacı Yüksek Lisans öğrencilerine bilimsel bir seminerin nasıl hazırlanacağı, bilgisayar yazılımlarından nasıl yararlanılacağı ve sunumun nasıl yapılacağı becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-9 PÇ-9 Çevre Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-7 PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders bilimsel seminer hazırlama ve sunum yapmanın amaçlarını, ilkelerini ve faaliyetlerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | Konu anlatımı, soru cevap |
2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | Konu anlatımı, soru cevap |
3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | Konu anlatımı, soru cevap |
4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | Konu anlatımı, soru cevap |
5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | Konu anlatımı, soru cevap |
6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | Konu anlatımı, soru cevap |
7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | Konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seminer sunumunda resim, şekil, ses, film, veya animasyon dosyalarından nasıl yararlanılır. | Konu anlatımı, soru cevap |
10 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | Konu anlatımı, soru cevap |
11 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | Konu anlatımı, soru cevap |
12 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | Konu anlatımı, soru cevap |
13 | Raporun tamamlanması | Konu anlatımı, soru cevap |
14 | Raporun bir dinleyici bir kitle önünde sunulması | Konu anlatımı, soru cevap |
15 | Sunumun dinleyicilere yapılması (Uygulama) | Sunum, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yok | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 40 |
5.Rapor | 14 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 14 | 126 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 9 | 14 | 126 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 14 | 70 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 362 |