|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mikroorganizma kaynaklı enzimlerin tanıtılarak izolasyonu, saflaştırması ve kullanım alanlarının tartışılıp gıda endüstrisinde kullanılmasının değerlendirilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Enzimler hakkında genel bilgi edindikten sonra, enzim kaynaklarının çeşitlerini öğrenir |
PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Mikroorganizma kaynaklı enzimler sınıflandırılır |
PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Enzimlerin kaynaklardan izolazyon ve saflaştırmasında kullanılan yöntemler öğrenilir. |
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Mikrobiyal kaynaklı enzimlerin endüstride ve özelde gıda endüstrisinde kullanım alanları ve diğer kaynaklardan elde edilen enzimlerle karşılaştırılmaları irdelenirken son gelişmeler hakkında araştırmalar sunulur. |
PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Enzimler hakkında genel bilgi, enzim kaynakları ve sınıflandırılması, enzim izolasyonu ve saflaştırma yöntemleri, mikrobiyel kaynaklı enzimlerin gıda endüstrisinde kullanımı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Enzimolojiye Giriş, Enzimlerin Tarihçesi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Enzimlerin adlandırılması ve sınıflandırılması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Enzimlerin Yapısı, Fonksiyonları ve Özgüllük | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Endüstriyel Önemi Olan Enzim Kaynakları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Endüstriyel Önemi Olan Enzim Kaynakları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Enzimlerin Biyoteknolojik Uygulamaları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Enzimlerin Gıda Maddelerindeki Rolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mikroorganizma kaynaklı enzimler sınıflandırılması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Mikrobiyal Enzim Üretimi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Enzimlerin kaynaklardan izolasyon ve saflaştırması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Enzimlerin kaynaklardan izolasyon ve saflaştırması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Mikrobiyal kaynaklı enzimlerin endüstride kullanım alanları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | Mikrobiyal kaynaklı enzimlerin endüstride kullanım alanları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Mikrobiyal kaynaklı enzimlerin endüstride kullanım alanları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Harper’ın Biyokimyası ; 1993 ; Robert K. Murray, Peter A. Mayes, Darly K. Granner, Victor W. Rodwell ; ( Çevirenler: Gülriz Menteş ; Biltan Ersöz) | |
| 2 | Biyokimya ;1992 ; Peter Karlson; ( Çeviren: Azmi Telefoncu | |
| 3 | Gıda Kimyası ; 1975 ; Halit Keskin | |
| 4 | Enzim Bilgisi ; 1994 ; Trevor Palmer ; (Çevirenler: S.Cengiz; M.Cengiz) | |
| 5 | Fundamentals of Enzymology ; N.C.Price and L.Stevens | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 5 | 25 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 167 | ||