|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste mikotoksinler ne mikotoksin analiz metotlarının öğretilmesi amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mikotoksin oluşumu hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Mikotoksin çeşitlerini öğrenir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mikotoksinlerin kontrolü hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Mikotoksin analiz metotlarını öğrenir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mikotoksin oluşumu, mikotoksin çeşitleri, aflatoksinler, okratoksinler, sterigmatosistinler, patulin, rubratoksinler, fumonisinler, trikotesenler, zearalenon, ergot alkaloidleri, sporidesminler, mikotoksinlerin kontrolü, mikotoksin analiz metotları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mikotoksin oluşumu | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Mikotoksin çeşitleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Aflatoksinler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Okratoksinler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Sterigmatosistinler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Patulin | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Rubratoksinler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Fumonisinler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Trikotesenler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Zearalenon | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Ergot alkaloidleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Sporidesminler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | Mikotoksinlerin kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Analiz metotları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull, 1996 | |
| 2 | Klinik Toksikoloji-Şanlı, 1999 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 165 | ||