|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgiye gereksinim duyabilir. |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Aradığı bilgiye ulaşabilir. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hemşirelik eğitim ve uygulamalarındaki kavram, ilke, yöntem ve yeniliklerin grubun ihtiyacına göre planlanıp tartışıldığı bir derstir. Ayrıca, tez konu belirlemesine yön verir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Hemşirelik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Seminer Dokümanının Hazırlanması ve Sunumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kendi alanı ile ilgili kitap süreli yayın ve makaleler | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon bilgisayar tahta kalem | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 17 | 4 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 8 | 4 | 32 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||