|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NESİMİ AKTAŞ (naktas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu akademik faaliyetin amacı Yüksek Lisans öğrencilerine bilimsel bir seminerin nasıl hazırlanacağı, bilgisayar yazılımlarından nasıl yararlanılacağı ve sunumun nasıl yapılacağı becerisini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel bir toplantıya sunum yapmak üzere nasıl hazırlık yapılacağını öğrenirler. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler bilimsel toplantı kavramı ve kurallarını öğrenirler. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Akademik ilkeler doğrultusunda literatürden yararlanarak kapsamlı bilimsel bir rapor hazırlarlar. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Semineri sunarak, sözlü ve yazılı (Powerpoint vb.) sunum becerilerini geliştirirler. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders bilimsel seminer hazırlama ve sunum yapmanın amaçlarını, ilkelerini ve faaliyetlerini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | |
| 2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam) | |
| 3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
| 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
| 5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
| 6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
| 7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seminer sunumunda resim, şekil, ses, film, veya animasyon dosyalarından nasıl yararlanılır. | |
| 10 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | |
| 11 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | |
| 12 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | |
| 13 | Raporun tamamlanması | |
| 14 | Raporun bir dinleyici bir kitle önünde sunulması | |
| 15 | Sunumun dinleyicilere yapılması (Uygulama) | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 14 | 1 | 100 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 9 | 14 | 126 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 9 | 14 | 126 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 14 | 70 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 362 | ||