|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NESİMİ AKTAŞ (naktas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu akademik faaliyetin amacı Yüksek Lisans öğrencilerine bilimsel bir seminerin nasıl hazırlanacağı, bilgisayar yazılımlarından nasıl yararlanılacağı ve sunumun nasıl yapılacağı becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel bir toplantıya sunum yapmak üzere nasıl hazırlık yapılacağını öğrenirler. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğrenciler bilimsel toplantı kavramı ve kurallarını öğrenirler. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Akademik ilkeler doğrultusunda literatürden yararlanarak kapsamlı bilimsel bir rapor hazırlarlar. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Semineri sunarak, sözlü ve yazılı (Powerpoint vb.) sunum becerilerini geliştirirler. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders bilimsel seminer hazırlama ve sunum yapmanın amaçlarını, ilkelerini ve faaliyetlerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | |
2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam) | |
3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seminer sunumunda resim, şekil, ses, film, veya animasyon dosyalarından nasıl yararlanılır. | |
10 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | |
11 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | |
12 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | |
13 | Raporun tamamlanması | |
14 | Raporun bir dinleyici bir kitle önünde sunulması | |
15 | Sunumun dinleyicilere yapılması (Uygulama) | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 14 | 1 | 100 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 14 | 126 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 9 | 14 | 126 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 14 | 70 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 362 |