Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM510 - HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS)

Kodu: HEM510 Adı: FİZYOPATOLOJİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GAMZE MUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bireyde gelişebilecek semptom ve belirtilerin nedenlerini fizyopatolojik süreçle açıklayabilme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Stresle başetme yöntemlerini uygulayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme Bağışıklık yanıtını örnek bir patolojik durumda açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Solunum sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Endokrin sistem fizyolojisini klinik örneklerde açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Kalp damar fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Hematopoetik sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Üriner sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Sindirim sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Sinir sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sistem fizyolojisi hakkında bilgi vermek, hastalık durumunda ortaya çıkan belirtilerin nedenlerini hücre düzeyinde incelemek, bireyin bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkelerin geliştirebilmesini sağlamaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve Programın Açıklanması, Stres Fizyolojisi ve Stresle Başetme Yöntemleri Anlatma Yöntemi
2 Şok Fizyolojisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Genel Onkoloji-Kanser Fizyolojisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Ventilaston ve Perfüzyon Dinamiği ve Patolojik Durumlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Bağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Endokrin Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Dolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Hematopoetik Sistem ve Bazı Patolojik Durumlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Sindirim Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Renal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Sinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
14 Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
15 Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Guyton, Tıbbi Fizyoloji
2 Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011.
3 Birol L., Akdemir N. İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul,2004.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 13 3 10
5.Rapor
6.Seminer 13 3 10
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 4 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 1 5
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 14 42
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 6 1 6
0
0
Toplam İş Yükü 247