|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bireyde gelişebilecek semptom ve belirtilerin nedenlerini fizyopatolojik süreçle açıklayabilme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Stresle başetme yöntemlerini uygulayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme Bağışıklık yanıtını örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Solunum sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Endokrin sistem fizyolojisini klinik örneklerde açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Kalp damar fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Hematopoetik sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Üriner sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Sindirim sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 | Sinir sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sistem fizyolojisi hakkında bilgi vermek, hastalık durumunda ortaya çıkan belirtilerin nedenlerini hücre düzeyinde incelemek, bireyin bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkelerin geliştirebilmesini sağlamaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Programın Açıklanması, Stres Fizyolojisi ve Stresle Başetme Yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Şok Fizyolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Genel Onkoloji-Kanser Fizyolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Ventilaston ve Perfüzyon Dinamiği ve Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Bağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Endokrin Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Dolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hematopoetik Sistem ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Sindirim Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Renal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
14 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
15 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Guyton, Tıbbi Fizyoloji | |
2 | Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011. | |
3 | Birol L., Akdemir N. İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul,2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 13 | 3 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 13 | 3 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 247 |