|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bireyde gelişebilecek semptom ve belirtilerin nedenlerini fizyopatolojik süreçle açıklayabilme | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Stresle başetme yöntemlerini uygulayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme Bağışıklık yanıtını örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Solunum sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Endokrin sistem fizyolojisini klinik örneklerde açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Kalp damar fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-7 | Hematopoetik sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-8 | Üriner sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-9 | Sindirim sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-10 | Sinir sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sistem fizyolojisi hakkında bilgi vermek, hastalık durumunda ortaya çıkan belirtilerin nedenlerini hücre düzeyinde incelemek, bireyin bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkelerin geliştirebilmesini sağlamaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve Programın Açıklanması, Stres Fizyolojisi ve Stresle Başetme Yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Şok Fizyolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Genel Onkoloji-Kanser Fizyolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Ventilaston ve Perfüzyon Dinamiği ve Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Bağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Endokrin Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Dolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hematopoetik Sistem ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Sindirim Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Renal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 14 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 15 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Guyton, Tıbbi Fizyoloji | |
| 2 | Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011. | |
| 3 | Birol L., Akdemir N. İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul,2004. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 13 | 3 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 13 | 3 | 10 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
| Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 247 | ||