|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hemşirelikte yer alan temel kavramları tartışmak, kavramların süreçlerle bağlarını kurmak. Birinci, ikinci, üçüncü basamakta sağlığın korunması geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve tedavisinde kavramların yer alışını tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hemşirelikte yer alan temel kavramları tartışabilir |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kavramların süreçlerle bağlarını kurabilir |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kavramların hemşirelikte kullanışını açıklayabilir |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1- Açık sistem 2- Stres 3- Anksiyete 4- Umut-Umutsuzluk 5- Kayıp- Ölüm 6- Yalnızlık- Güçsüzlük 7- Duyusal Yoksunluk 8- Düşmanlık- öfke 9- Kriz 10- Beden İmgesi- Beden Bilinci 11- Ağrı acı çekme 12- Kişisel Alan | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse hazırlık | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
2 | Derse hazırlık | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
3 | Açık sistem | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
4 | Stres | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
5 | Kişisel Alan | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
6 | Anksiyete | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
7 | Umut-Umutsuzluk | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kayıp- Ölüm | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
10 | Yalnızlık- Güçsüzlük | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
11 | Duyusal Yoksunluk | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
12 | Düşmanlık- öfke | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
13 | Kriz | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
14 | Beden İmgesi- Beden Bilinci | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
15 | Ağrı acı çekme | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Marriner, A., Allıgood, M., Nursing Theorists and their Work (6th Ed.), Mosby, St. Louis, 2006.Leddy S., Pepper J. M., Conceptual Bases of Professional Nursing. (3rd ed.)Lippincott Company,1993. | |
2 | Öz Fatma, Sağlık Alanında Temel Kavramlar, (2. baskı)2010. | |
3 | Roberts S. L. Behavioral Concepts and Nursing .Throughout the Life Span.Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, 1978. | |
4 | Yardımcı kaynak olarak, hemşirelikle ilgili güncel süreli yayınların ve kitapların kavramlarla ilgili bölümlerinden yararlanılmaktadır. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazı tahtası, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 20 |
5.Rapor | 8 | 2 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 241 |