|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEHRA ÇALIŞKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bir araştırmanın planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesine ilişkin kavram ve süreçleri kavraması ve uygulamaya dökmesi, kütüphanelerden kaynak tarama, kaynaklardan yararlanma biçimlerini keşfetmesi, yayınlanmış araştırmaları araştırma süreci doğrultusunda okuyabilmesi, kritik edebilmesi ve sonuçlarını kullanabilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmak bu dersin amacıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırmanın önemini kavrayabilir. |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Toplumun sağlık sorunlarının ve çözüm yollarının saptanmasında araştırma ilkelerini kullanabilir, |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bir araştırmayı planlayabilir, uygulayabilir, değerlendirip rapor edebilir. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Yapılmış bir araştırma bulgularını eleştirel açıdan inceleyebilir. |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırmayla ilgili temel kavramlar, bilginin kaynağı, bilim, hemşirelikte araştırmanın önemi ve klinikte kullanımı, bir araştırmada bulunması gereken nitelikler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırmanın tanımı bilginin kaynağı ve bilim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
2 | Hemşirelikte Araştırmanın Önemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
3 | Hemşirelikte araştırma kullanımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
4 | Araştırma süreci, Araştırma konusunu belirleme, literatür tarama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
5 | Araştırmanın amacı, Hipotezler ve sınırlılıklar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
6 | Araştırma Tasarımı, Nicel araştırma tasarımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
7 | Araştırma Tasarımı, Nitel araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örnekleme yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
10 | Veri toplama yöntem teknik ve araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
11 | Verilerin analizi ve yorumlanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
12 | Tablo ve grafik hazırlama, Hazırlanan tablo ve grafiklerin yorumlanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
13 | Araştırmada etik kurallar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
14 | Araştırmanın raporlanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
15 | Araştırmanın raporlanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Hemşirelikte Araştırma, İlke Süreç ve Yöntemleri, Editör: İnci EREFE | |
2 | 2. Hemşirelikte Araştırma, Süreç, Uygulama ve kritik, Editör(ler): Semra ERDOĞAN, Nursen NAHCİVAN, Nihal ESİN | |
3 | 3. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Editör(ler): Veysel SÖNMEZ, Füsun ALACAPINAR | |
4 | 4. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Editör: Kazım ÖZDAMAR | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |