|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Klinik uygulamalarda öğrenciye rehberlik edecek öğretim elemanlarının öğretimde etkin yöntem ve teknikleri tartışmaları, bu bilgileri uygulamaya aktarabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel ve İşitse Araçları Kullanabilir |
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanabilir |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Yetiştiriciliği Diğer Eğitim Teknikleriyle Birleştirebilir |
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Öğrenen Bir Lider Olarak Klinik Eğitmenlik yapabilir |
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Eğitim İçeriğinin Analizi edebilir |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Etkin Sunum Yapabilir |
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş,Tanışma, Klinik Uygulamaya Ön Hazırlık ve Planlama 2- Klinik Eğitime Yaklaşım 3- Olumlu Bir Eğitim Atmosferi Nasıl Olmalı 4- Klinik Eğitimde Yetiştiricilik 5- Görsel ve İşitsel Araçları Kullanma 6- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma 7- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma 8- Ara Sınav 9- Yetiştiriciliği Diğer Eğitim Teknikleriyle Birleştirme 10- Öğrenen Bir Lider Olarak Klinik Eğitmen 11- Eğitim İçeriğinin Analizi 12- Etkin Sunum Yapma 13- Etkin Sunum Yapma 14- Etkin Sunum Yapma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş,Tanışma, Klinik Uygulamaya Ön Hazırlık ve Planlama | Anlatma yöntemi |
2 | Klinik Eğitime Yaklaşım | Tartışma Yöntemi |
3 | Olumlu Bir Eğitim Atmosferi Nasıl Olmalı | Tartışma Yöntemi |
4 | Klinik Eğitimde Yetiştiricilik | Tartışma Yöntemi |
5 | Görsel ve İşitsel Araçları Kullanma | Tartışma Yöntemi |
6 | İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma | Tartışma Yöntemi |
7 | İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yetiştiriciliği Diğer Eğitim Teknikleriyle Birleştirme | Tartışma Yöntemi |
10 | Öğrenen Bir Lider Olarak Klinik Eğitmen | Tartışma Yöntemi |
11 | Eğitim İçeriğinin Analizi | |
12 | Etkin Sunum Yapma | Tartışma Yöntemi |
13 | Etkin Sunum Yapma | Anlatım |
14 | Etkin Sunum Yapma | Anlatım |
15 | Etkin Sunum Yapma | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 1 | 2 | 20 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 4 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |