|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, - Bakış açısı oluşturmak ve - Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bakış açısı oluşturmak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Ensure that the information obtained implement successfully |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1- Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları 2- Toplam Kalite Yaklaşımı 3- Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar / Hastane Enfeksiyonları 4- Hasta Güvenliği ve Çalışan Güvenliği 5- Yoğun Bakım Sorunları ve Hemşirelik Bakımı 6- EKG Yorumu ve Hemşirelik 7- Geriatri Hemşireliği 8- Alzeheimer Hastalığı ve Hemşirelik Bakımı 9- Diyaliz Hemşireliği 10- Kronik Yorgunluk Sendromu 11- Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik 12- İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler 13- Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve Ders Değerlendirme | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
2 | Onkoloji Hemşireliği ve Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
3 | Onkoloji Hemşireliği ve Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
4 | Kardiyovasküler Hastalıklar (Kalp yetmezliği ve MI) ve Hemşirelik Bakımı Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
5 | Kardiyovasküler Hastalıklar (Kalp yetmezliği ve MI) ve Hemşirelik Bakımı Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
6 | Nefroloji Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
7 | Nefroloji Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yoğun Bakım Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
10 | Kronik Hava Yolu Hastalıkları (KOAH, Astım) ve Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
11 | Kronik Hava Yolu Hastalıkları (KOAH, Astım) ve Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
12 | Hasta ve Çalışan Güvenliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
13 | Geriatri Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
14 | İntegratif (Bütünleşik) Uygulamalar ve Hemşirelik | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
15 | Elektif Konu | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karadakovan, A., & Aslan, F. E. (2010). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım. Nobel Kitabevi. | |
2 | Lewis, S. L., Bucher, L., Heitkemper, M. M., Harding, M. M., Kwong, J., & Roberts, D. (2016). Medical-Surgical Nursing-E-Book: Assessment and Management of Clinical Problems, Single Volume. Elsevier Health Sciences. | |
3 | Akdemir, N. (Ed.). (2021). İç hastalıkları ve hemşirelik bakımı. Akademisyen Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Güncel makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |