|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, - Bakış açısı oluşturmak ve - Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Bakış açısı oluşturmak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Ensure that the information obtained implement successfully |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1- Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları 2- Toplam Kalite Yaklaşımı 3- Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar / Hastane Enfeksiyonları 4- Hasta Güvenliği ve Çalışan Güvenliği 5- Yoğun Bakım Sorunları ve Hemşirelik Bakımı 6- EKG Yorumu ve Hemşirelik 7- Geriatri Hemşireliği 8- Alzeheimer Hastalığı ve Hemşirelik Bakımı 9- Diyaliz Hemşireliği 10- Kronik Yorgunluk Sendromu 11- Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik 12- İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler 13- Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve Ders Değerlendirme | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 2 | Onkoloji Hemşireliği ve Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 3 | Onkoloji Hemşireliği ve Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 4 | Kardiyovasküler Hastalıklar (Kalp yetmezliği ve MI) ve Hemşirelik Bakımı Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 5 | Kardiyovasküler Hastalıklar (Kalp yetmezliği ve MI) ve Hemşirelik Bakımı Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 6 | Nefroloji Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 7 | Nefroloji Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yoğun Bakım Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 10 | Kronik Hava Yolu Hastalıkları (KOAH, Astım) ve Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 11 | Kronik Hava Yolu Hastalıkları (KOAH, Astım) ve Hasta Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 12 | Hasta ve Çalışan Güvenliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 13 | Geriatri Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 14 | İntegratif (Bütünleşik) Uygulamalar ve Hemşirelik | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 15 | Elektif Konu | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Karadakovan, A., & Aslan, F. E. (2010). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım. Nobel Kitabevi. | |
| 2 | Lewis, S. L., Bucher, L., Heitkemper, M. M., Harding, M. M., Kwong, J., & Roberts, D. (2016). Medical-Surgical Nursing-E-Book: Assessment and Management of Clinical Problems, Single Volume. Elsevier Health Sciences. | |
| 3 | Akdemir, N. (Ed.). (2021). İç hastalıkları ve hemşirelik bakımı. Akademisyen Kitabevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Güncel makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 240 | ||