|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Haftada 3 saat | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, öğrencilerin farklı kültürdeki bireylerin bakımı ile ilgili bilgi sahibi olmasını; uzmanlık alanı ile ilgili hemşirelik bakımı sunabilmesini; edinmiş olduğu bilimsel bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmesini, analiz ve sentez edebilmesini amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgileri takip edebilir. |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilir. |
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilir. |
PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygulayabilir. |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Klinik uygulamalarda üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğunu alabilir. |
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders uygulamanın planlanması, gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesinde hemşirelik bakımında problem çözme yaklaşımını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Klinik uygulama (Cerrahi ekip üyeleri ile tanışma) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 2 | Klinik uygulama (Cerrahi yarası bulunan hastanın bakımını planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 3 | Klinik uygulama (Kalp-Damar cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 4 | Klinik uygulama (Solunum sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 5 | Klinik uygulama (Gastrointestinal sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 6 | Klinik uygulama (Hepatopankreatobilier sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 7 | Klinik uygulama (Endokrin sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Klinik uygulama (Meme cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 10 | Klinik uygulama (Üriner sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 11 | Klinik uygulama (Kas-iskelet sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 12 | Klinik uygulama (Sinir Sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 13 | Klinik uygulama (Göz cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 14 | Klinik uygulama (Kulak-burun-boğaz cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 15 | Klinik uygulama (Cerrahi kliniklerde kanıta dayalı uygulamalar) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akyolcu, N., Kanan, N., Aksoy, G. (2018). Cerrahi Hemşireliği II. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi | |
| 2 | Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M. (2014). Medical-Surgical Nursing Assessmentand Management of Clinical Problems. Canada: Elsevier Health Sciences | |
| 3 | LeMone, P., Burke, K.M., Bauldoff, G., et al. (2017). Medical–Surgical Nursing: Clinical Reasoning in Patient Care. 6ed. Canada: Pearson Australia Group | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 11 | 3 | 20 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 8 | 6 | 20 |
| 4.Sunum | 12 | 3 | |
| 5.Rapor | 14 | 3 | 20 |
| 6.Seminer | 13 | 3 | 20 |
| 7.Performans Ödevi | 15 | 3 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 14 | 84 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 240 | ||