Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM532 - HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS)

Kodu: HEM532 Adı: CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Haftada 3 saat
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin farklı kültürdeki bireylerin bakımı ile ilgili bilgi sahibi olmasını; uzmanlık alanı ile ilgili hemşirelik bakımı sunabilmesini; edinmiş olduğu bilimsel bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmesini, analiz ve sentez edebilmesini amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgileri takip edebilir. PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Sözlü Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilir. PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Sözlü Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilir. PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
Sözlü Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygulayabilir. PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Sözlü Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Klinik uygulamalarda üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğunu alabilir. PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Sözlü Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders uygulamanın planlanması, gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesinde hemşirelik bakımında problem çözme yaklaşımını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Klinik uygulama (Cerrahi ekip üyeleri ile tanışma) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
2 Klinik uygulama (Cerrahi yarası bulunan hastanın bakımını planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
3 Klinik uygulama (Kalp-Damar cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
4 Klinik uygulama (Solunum sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
5 Klinik uygulama (Gastrointestinal sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
6 Klinik uygulama (Hepatopankreatobilier sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
7 Klinik uygulama (Endokrin sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Klinik uygulama (Meme cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
10 Klinik uygulama (Üriner sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
11 Klinik uygulama (Kas-iskelet sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
12 Klinik uygulama (Sinir Sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
13 Klinik uygulama (Göz cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
14 Klinik uygulama (Kulak-burun-boğaz cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
15 Klinik uygulama (Cerrahi kliniklerde kanıta dayalı uygulamalar) Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akyolcu, N., Kanan, N., Aksoy, G. (2018). Cerrahi Hemşireliği II. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi
2 Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M. (2014). Medical-Surgical Nursing Assessmentand Management of Clinical Problems. Canada: Elsevier Health Sciences
3 LeMone, P., Burke, K.M., Bauldoff, G., et al. (2017). Medical–Surgical Nursing: Clinical Reasoning in Patient Care. 6ed. Canada: Pearson Australia Group
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 11 3 20
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı 8 6 20
4.Sunum 12 3
5.Rapor 14 3 20
6.Seminer 13 3 20
7.Performans Ödevi 15 3 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 14 84
       c) Performans Ödevi 4 3 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 3 36
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 1 14 14
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 5 2 10
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 240