|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA EVGİN (dgurbuz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEHRA ÇALIŞKAN, DERYA EVGİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
1- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde krizli dönemler, çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 2- Hastanede yatmanın çocuk çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 3- Kronik hastalık, çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 4- Ölümcül hastalık, çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 5- Özürlülük, psikososyal yönü ve rehabilitasyon, özürlülüğün çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 6- Çocukluk çağında sık görülen ruhsal sorunlar ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde krizli dönemleri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışacak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Hastanede yatan çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını açıklayacak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını açıklayacak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını açıklayacak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Sakatlık, psikososyal yönü ve rehabilitasyon hizmetlerini açıklayaca |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Çocukluk çağında görülen ruhsal sorunları açıklayacak |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1- Derse hazırlık 2- Derse hazırlık 3- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler (Kriz tanımı, tipleri, Adölesan dönemi, Adölesan gebelik, Adölesan annelik, Madde kullanımı, Prematüre bebeği olan aile, Boşanma, Anne-baba ölümü, Hastalık, Ayrılık) 4- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler (Kriz tanımı, tipleri, Adölesan dönemi, Adölesan gebelik, Adölesan annelik, Madde kullanımı, Prematüre bebeği olan aile, Boşanma, Anne-baba ölümü, Hastalık, Ayrılık) 5- Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuğun ve ailenin hastaneye yatmaya ilişkin tepkileri, etkileyen faktörler, baş etme yöntemleri, Çocuğun yaş dönemlerine göre hastaneye ve işlemlere hazırlanması, Ebeveynlerin çocuğun hastaneye yatması ile baş etmelerine yardım) 6- Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuğun ve ailenin hastaneye yatmaya ilişkin tepkileri, etkileyen faktörler, baş etme yöntemleri, Çocuğun yaş dönemlerine göre hastaneye ve işlemlere hazırlanması, Ebeveynlerin çocuğun hastaneye yatması ile baş etmelerine yardım) 7- Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Kronik hastalık tanımı, özellikleri, Kronik hastalığın çocuk ve aile üzerine etkisi, Çocuk ve ailenin kronik hastalığa tepkileri ve baş etme yöntemleri, Psikososyal uyum, Hemşirenin rolü, Özbakım, Evde bakım, Rehabilitasyon ve Kronik hastalıklarda korunma) 8- Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Kronik hastalık tanımı, özellikleri, Kronik hastalığın çocuk ve aile üzerine etkisi, Çocuk ve ailenin kronik hastalığa tepkileri ve baş etme yöntemleri, Psikososyal uyum, Hemşirenin rolü, Özbakım, Evde bakım, Rehabilitasyon ve Kronik hastalıklarda korunma) 9- Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuklarda ölüm kavramının gelişimi, Ölümcül hastalığın aile üzerindeki etkileri, Çocuğun ve ailenin ölümcül hastalığa ilişkin tepkileri ve baş etme yöntemleri, Terminal dönemde hemşirenin rolü, Evde bakım, Ailenin desteklenmesi, palyatif bakım, Ölümcül hastalıkta hemşirenin tepkileri) 10- Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuklarda ölüm kavramının gelişimi, Ölümcül hastalığın aile üzerindeki etkileri, Çocuğun ve ailenin ölümcül hastalığa ilişkin tepkileri ve başetme yöntemleri, Terminal dönemde hemşirenin rolü, Evde bakım, Ailenin desteklenmesi, palyatif bakım, Ölümcül hastalıkta hemşirenin tepkileri) 11- Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon (Sakatlık, özür, bozukluk kavramlarının tanımlanması, Özürlülerin sınıflandırılması, Türkiye’de özürlü çocukların durumu, Ailenin özürlü çocuğa ilişkin duyguları, tutumları, tepkileri, Özürlülerin hakları, özürlü çocuğa yaklaşımlar, aile rehberlik hizmetleri, topluma uyumlandırma, Rehabilitasyon, Çocuk ve ailenin uyumu, okul-aile-sağlık ekibi işbirliği 12- Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon (Sakatlık, özür, bozukluk kavramlarının tanımlanması, Özürlülerin sınıflandırılması, Türkiye’de özürlü çocukların durumu, Ailenin özürlü çocuğa ilişkin duyguları, tutumları, tepkileri, Özürlülerin hakları, özürlü çocuğa yaklaşımlar, aile rehberlik hizmetleri, topluma uyumlandırma, Rehabilitasyon, Çocuk ve ailenin uyumu, okul-aile-sağlık ekibi işbirliği 13- Çocukta Ruhsal Sorunlar (Erken bebeklik otizmi, Otistik çocuk, Okul korkusu, Enürezis, Enkoprezis, Kekemelik, Tikler, Çocukluk depresyonu) 14- Çocukta Ruhsal Sorunlar (Erken bebeklik otizmi, Otistik çocuk, Okul korkusu, Enürezis, Enkoprezis, Kekemelik, Tikler, Çocukluk depresyonu) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse hazırlık | Okuma Kaynak tarama Seminer hazırlama |
2 | Derse hazırlık | Okuma Kaynak tarama Seminer hazırlama |
3 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler (Kriz tanımı, tipleri, Adölesan dönemi, Adölesan gebelik, Adölesan annelik, Madde kullanımı, Prematüre bebeği olan aile, Boşanma, Anne-baba ölümü, Hastalık, Ayrılık) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
4 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler (Kriz tanımı, tipleri, Adölesan dönemi, Adölesan gebelik, Adölesan annelik, Madde kullanımı, Prematüre bebeği olan aile, Boşanma, Anne-baba ölümü, Hastalık, Ayrılık) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
5 | 5- Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuğun ve ailenin hastaneye yatmaya ilişkin tepkileri, etkileyen faktörler, baş etme yöntemleri, Çocuğun yaş dönemlerine göre hastaneye ve işlemlere hazırlanması, Ebeveynlerin çocuğun hastaneye yatması ile baş etmelerine yardım) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
6 | Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuğun ve ailenin hastaneye yatmaya ilişkin tepkileri, etkileyen faktörler, baş etme yöntemleri, Çocuğun yaş dönemlerine göre hastaneye ve işlemlere hazırlanması, Ebeveynlerin çocuğun hastaneye yatması ile baş etmelerine yardım) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
7 | Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Kronik hastalık tanımı, özellikleri, Kronik hastalığın çocuk ve aile üzerine etkisi, Çocuk ve ailenin kronik hastalığa tepkileri ve baş etme yöntemleri, Psikososyal uyum, Hemşirenin rolü, Özbakım, Evde bakım, Rehabilitasyon ve Kronik hastalıklarda korunma) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Kronik hastalık tanımı, özellikleri, Kronik hastalığın çocuk ve aile üzerine etkisi, Çocuk ve ailenin kronik hastalığa tepkileri ve baş etme yöntemleri, Psikososyal uyum, Hemşirenin rolü, Özbakım, Evde bakım, Rehabilitasyon ve Kronik hastalıklarda korunma) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
10 | Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuklarda ölüm kavramının gelişimi, Ölümcül hastalığın aile üzerindeki etkileri, Çocuğun ve ailenin ölümcül hastalığa ilişkin tepkileri ve baş etme yöntemleri, Terminal dönemde hemşirenin rolü, Evde bakım, Ailenin desteklenmesi, palyatif bakım, Ölümcül hastalıkta hemşirenin tepkileri) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
11 | Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuklarda ölüm kavramının gelişimi, Ölümcül hastalığın aile üzerindeki etkileri, Çocuğun ve ailenin ölümcül hastalığa ilişkin tepkileri ve başetme yöntemleri, Terminal dönemde hemşirenin rolü, Evde bakım, Ailenin desteklenmesi, palyatif bakım, Ölümcül hastalıkta hemşirenin tepkileri) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
12 | Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon (Sakatlık, özür, bozukluk kavramlarının tanımlanması, Özürlülerin sınıflandırılması, Türkiye’de özürlü çocukların durumu, Ailenin özürlü çocuğa ilişkin duyguları, tutumları, tepkileri, Özürlülerin hakları, özürlü çocuğa yaklaşımlar, aile rehberlik hizmetleri, topluma uyumlandırma, Rehabilitasyon, Çocuk ve ailenin uyumu, okul-aile-sağlık ekibi işbirliği | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
13 | Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon (Sakatlık, özür, bozukluk kavramlarının tanımlanması, Özürlülerin sınıflandırılması, Türkiye’de özürlü çocukların durumu, Ailenin özürlü çocuğa ilişkin duyguları, tutumları, tepkileri, Özürlülerin hakları, özürlü çocuğa yaklaşımlar, aile rehberlik hizmetleri, topluma uyumlandırma, Rehabilitasyon, Çocuk ve ailenin uyumu, okul-aile-sağlık ekibi işbirliği | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
14 | Çocukta Ruhsal Sorunlar (Erken bebeklik otizmi, Otistik çocuk, Okul korkusu, Enürezis, Enkoprezis, Kekemelik, Tikler, Çocukluk depresyonu) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
15 | Çocukta Ruhsal Sorunlar (Erken bebeklik otizmi, Otistik çocuk, Okul korkusu, Enürezis, Enkoprezis, Kekemelik, Tikler, Çocukluk depresyonu) | Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. | |
2 | 2. Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. | |
3 | 3. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. | |
4 | 4. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. | |
5 | 5. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. | |
6 | 6. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP.... web sayfaları ve ders konularına ilişkin makaleler...) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 3 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 6 | 3 | 20 |
7.Performans Ödevi | 11 | 3 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 14 | 112 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 241 |