Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM522 - HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS)

Kodu: HEM522 Adı: ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DERYA EVGİN (dgurbuz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZEHRA ÇALIŞKAN, DERYA EVGİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
1- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde krizli dönemler, çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 2- Hastanede yatmanın çocuk çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 3- Kronik hastalık, çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 4- Ölümcül hastalık, çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 5- Özürlülük, psikososyal yönü ve rehabilitasyon, özürlülüğün çocuk ve aile üzerindeki etkileri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak 6- Çocukluk çağında sık görülen ruhsal sorunlar ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde krizli dönemleri ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışacak PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Hastanede yatan çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını açıklayacak PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını açıklayacak PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını açıklayacak PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Sakatlık, psikososyal yönü ve rehabilitasyon hizmetlerini açıklayaca PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Çocukluk çağında görülen ruhsal sorunları açıklayacak PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1- Derse hazırlık 2- Derse hazırlık 3- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler (Kriz tanımı, tipleri, Adölesan dönemi, Adölesan gebelik, Adölesan annelik, Madde kullanımı, Prematüre bebeği olan aile, Boşanma, Anne-baba ölümü, Hastalık, Ayrılık) 4- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler (Kriz tanımı, tipleri, Adölesan dönemi, Adölesan gebelik, Adölesan annelik, Madde kullanımı, Prematüre bebeği olan aile, Boşanma, Anne-baba ölümü, Hastalık, Ayrılık) 5- Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuğun ve ailenin hastaneye yatmaya ilişkin tepkileri, etkileyen faktörler, baş etme yöntemleri, Çocuğun yaş dönemlerine göre hastaneye ve işlemlere hazırlanması, Ebeveynlerin çocuğun hastaneye yatması ile baş etmelerine yardım) 6- Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuğun ve ailenin hastaneye yatmaya ilişkin tepkileri, etkileyen faktörler, baş etme yöntemleri, Çocuğun yaş dönemlerine göre hastaneye ve işlemlere hazırlanması, Ebeveynlerin çocuğun hastaneye yatması ile baş etmelerine yardım) 7- Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Kronik hastalık tanımı, özellikleri, Kronik hastalığın çocuk ve aile üzerine etkisi, Çocuk ve ailenin kronik hastalığa tepkileri ve baş etme yöntemleri, Psikososyal uyum, Hemşirenin rolü, Özbakım, Evde bakım, Rehabilitasyon ve Kronik hastalıklarda korunma) 8- Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Kronik hastalık tanımı, özellikleri, Kronik hastalığın çocuk ve aile üzerine etkisi, Çocuk ve ailenin kronik hastalığa tepkileri ve baş etme yöntemleri, Psikososyal uyum, Hemşirenin rolü, Özbakım, Evde bakım, Rehabilitasyon ve Kronik hastalıklarda korunma) 9- Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuklarda ölüm kavramının gelişimi, Ölümcül hastalığın aile üzerindeki etkileri, Çocuğun ve ailenin ölümcül hastalığa ilişkin tepkileri ve baş etme yöntemleri, Terminal dönemde hemşirenin rolü, Evde bakım, Ailenin desteklenmesi, palyatif bakım, Ölümcül hastalıkta hemşirenin tepkileri) 10- Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuklarda ölüm kavramının gelişimi, Ölümcül hastalığın aile üzerindeki etkileri, Çocuğun ve ailenin ölümcül hastalığa ilişkin tepkileri ve başetme yöntemleri, Terminal dönemde hemşirenin rolü, Evde bakım, Ailenin desteklenmesi, palyatif bakım, Ölümcül hastalıkta hemşirenin tepkileri) 11- Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon (Sakatlık, özür, bozukluk kavramlarının tanımlanması, Özürlülerin sınıflandırılması, Türkiye’de özürlü çocukların durumu, Ailenin özürlü çocuğa ilişkin duyguları, tutumları, tepkileri, Özürlülerin hakları, özürlü çocuğa yaklaşımlar, aile rehberlik hizmetleri, topluma uyumlandırma, Rehabilitasyon, Çocuk ve ailenin uyumu, okul-aile-sağlık ekibi işbirliği 12- Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon (Sakatlık, özür, bozukluk kavramlarının tanımlanması, Özürlülerin sınıflandırılması, Türkiye’de özürlü çocukların durumu, Ailenin özürlü çocuğa ilişkin duyguları, tutumları, tepkileri, Özürlülerin hakları, özürlü çocuğa yaklaşımlar, aile rehberlik hizmetleri, topluma uyumlandırma, Rehabilitasyon, Çocuk ve ailenin uyumu, okul-aile-sağlık ekibi işbirliği 13- Çocukta Ruhsal Sorunlar (Erken bebeklik otizmi, Otistik çocuk, Okul korkusu, Enürezis, Enkoprezis, Kekemelik, Tikler, Çocukluk depresyonu) 14- Çocukta Ruhsal Sorunlar (Erken bebeklik otizmi, Otistik çocuk, Okul korkusu, Enürezis, Enkoprezis, Kekemelik, Tikler, Çocukluk depresyonu)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse hazırlık Okuma Kaynak tarama Seminer hazırlama
2 Derse hazırlık Okuma Kaynak tarama Seminer hazırlama
3 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler (Kriz tanımı, tipleri, Adölesan dönemi, Adölesan gebelik, Adölesan annelik, Madde kullanımı, Prematüre bebeği olan aile, Boşanma, Anne-baba ölümü, Hastalık, Ayrılık) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
4 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler (Kriz tanımı, tipleri, Adölesan dönemi, Adölesan gebelik, Adölesan annelik, Madde kullanımı, Prematüre bebeği olan aile, Boşanma, Anne-baba ölümü, Hastalık, Ayrılık) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
5 5- Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuğun ve ailenin hastaneye yatmaya ilişkin tepkileri, etkileyen faktörler, baş etme yöntemleri, Çocuğun yaş dönemlerine göre hastaneye ve işlemlere hazırlanması, Ebeveynlerin çocuğun hastaneye yatması ile baş etmelerine yardım) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
6 Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuğun ve ailenin hastaneye yatmaya ilişkin tepkileri, etkileyen faktörler, baş etme yöntemleri, Çocuğun yaş dönemlerine göre hastaneye ve işlemlere hazırlanması, Ebeveynlerin çocuğun hastaneye yatması ile baş etmelerine yardım) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
7 Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Kronik hastalık tanımı, özellikleri, Kronik hastalığın çocuk ve aile üzerine etkisi, Çocuk ve ailenin kronik hastalığa tepkileri ve baş etme yöntemleri, Psikososyal uyum, Hemşirenin rolü, Özbakım, Evde bakım, Rehabilitasyon ve Kronik hastalıklarda korunma) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
8 Ara Sınav
9 Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Kronik hastalık tanımı, özellikleri, Kronik hastalığın çocuk ve aile üzerine etkisi, Çocuk ve ailenin kronik hastalığa tepkileri ve baş etme yöntemleri, Psikososyal uyum, Hemşirenin rolü, Özbakım, Evde bakım, Rehabilitasyon ve Kronik hastalıklarda korunma) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
10 Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuklarda ölüm kavramının gelişimi, Ölümcül hastalığın aile üzerindeki etkileri, Çocuğun ve ailenin ölümcül hastalığa ilişkin tepkileri ve baş etme yöntemleri, Terminal dönemde hemşirenin rolü, Evde bakım, Ailenin desteklenmesi, palyatif bakım, Ölümcül hastalıkta hemşirenin tepkileri) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
11 Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli (Çocuklarda ölüm kavramının gelişimi, Ölümcül hastalığın aile üzerindeki etkileri, Çocuğun ve ailenin ölümcül hastalığa ilişkin tepkileri ve başetme yöntemleri, Terminal dönemde hemşirenin rolü, Evde bakım, Ailenin desteklenmesi, palyatif bakım, Ölümcül hastalıkta hemşirenin tepkileri) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
12 Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon (Sakatlık, özür, bozukluk kavramlarının tanımlanması, Özürlülerin sınıflandırılması, Türkiye’de özürlü çocukların durumu, Ailenin özürlü çocuğa ilişkin duyguları, tutumları, tepkileri, Özürlülerin hakları, özürlü çocuğa yaklaşımlar, aile rehberlik hizmetleri, topluma uyumlandırma, Rehabilitasyon, Çocuk ve ailenin uyumu, okul-aile-sağlık ekibi işbirliği Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
13 Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon (Sakatlık, özür, bozukluk kavramlarının tanımlanması, Özürlülerin sınıflandırılması, Türkiye’de özürlü çocukların durumu, Ailenin özürlü çocuğa ilişkin duyguları, tutumları, tepkileri, Özürlülerin hakları, özürlü çocuğa yaklaşımlar, aile rehberlik hizmetleri, topluma uyumlandırma, Rehabilitasyon, Çocuk ve ailenin uyumu, okul-aile-sağlık ekibi işbirliği Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
14 Çocukta Ruhsal Sorunlar (Erken bebeklik otizmi, Otistik çocuk, Okul korkusu, Enürezis, Enkoprezis, Kekemelik, Tikler, Çocukluk depresyonu) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
15 Çocukta Ruhsal Sorunlar (Erken bebeklik otizmi, Otistik çocuk, Okul korkusu, Enürezis, Enkoprezis, Kekemelik, Tikler, Çocukluk depresyonu) Sunum, anlatma, tartışma, soru cevap, kavram haritası yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013.
2 2. Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007.
3 3. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007.
4 4. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013.
5 5. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012.
6 6. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP.... web sayfaları ve ders konularına ilişkin makaleler...)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4 3 10
5.Rapor
6.Seminer 6 3 20
7.Performans Ödevi 11 3 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 14 112
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 3 2 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 3 18
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 1 4
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 241