Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM536 - HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS)

Kodu: HEM536 Adı: ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin klinik ve sahada yaptığı staj ile sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesi, çocuğun fiziksel, sosyal ve psikolojik yönden ve ailesi ile bir bütün olarak ele alınmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Klinik ve sahada yaptığı staj ile çocuk ve ailesi için sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama beceriler geliştirebilir PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımına profesyonel hemşirelik bilincini yansıtabilir PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımına kanıta dayalı uygulamaları yansıtabilir PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Çocuk ve ailesine yönelik uygun hemşirelik girişimlerini ve eğitimi planlayabilir PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Ekibin bir üyesi olarak rollerinin gerektirdiği faaliyetleri yerine getirebilir PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-12 12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Klinik uygulama ve vaka tartışması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
2 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
3 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
4 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
5 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
6 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
7 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
10 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
11 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
12 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
13 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
14 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
15 Klinik uygulama ve vaka tartışması Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013.
2 Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007.
3 Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007
4 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013.
5 Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Hastane, klinik, saha alanları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 20
5.Rapor 8 2 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 12 36
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 4 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 1 4
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 14 42
Ara Sınav 0 0 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 184