|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ruhsal bozukluklarda birincil, ikincil, üçüncül düzey koruyucu hemşirelik yaklaşımları ile psikiyatri alanında kullanılan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri hakkında bilgi edinmeyi sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ruhsal bozukluklarda koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Ruhsal bozuklukların etiyolojisini açıklar. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Ruhsal bozukluklarda görülebilen semptomları açıklar. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ruhsal bozukluğu olan birey ve ailesine yönelik bakımı planlayabilir. |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Ruh sağlığı alanında hemşirenin yasal ve etik sorumluluklarını bilir. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-6 6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır. PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | İlaç ve ilaç dışı tedavi yöntemlerini bilir. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin amaç ve içeriğinin açıklanması 2- Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı 3- Duygu Durum Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı 4- Anksiyete Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı 5- Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı 6- Psikoseksüel Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Psikofizyolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımı 7- Ara Sınav 8- Organik Mental Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı 9- Sanrılı Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı 10- Çocukluk ve Ergenlik Çağı Ruhsal Sorunları ve Hemşirelik Yaklaşımı 11- Ruh Sağlığı Sorunlarında Farmakolojik Tedaviler 12- Ruh Sağlığı Sorunlarda Somatik Tedaviler ve Psikoterapiler 13- Beynin Biyokimyasal İşlevleri: Nörotransmitterler ve Yolakları, Psikiyatride Kullanılan İlaçlar ve Etki Yolları 14- Ruh Sağlığı Alanında Yasal ve Etik Konular | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amaç ve içeriğinin açıklanması | tartışma yöntemi |
2 | Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | anlatma yöntemi |
3 | Duygu Durum Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
4 | Anksiyete Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
5 | Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
6 | Psikoseksüel Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Psikofizyolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
7 | Psikoseksüel Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Psikofizyolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organik Mental Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
10 | Sanrılı Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
11 | Çocukluk ve Ergenlik Çağı Ruhsal Sorunları ve Hemşirelik Yaklaşımı | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
12 | Ruh Sağlığı Sorunlarında Farmakolojik Tedaviler | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
13 | Ruh Sağlığı Sorunlarda Somatik Tedaviler ve Psikoterapiler | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
14 | Beynin Biyokimyasal İşlevleri: Nörotransmitterler ve Yolakları, Psikiyatride Kullanılan İlaçlar ve Etki Yolları | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
15 | Ruh Sağlığı Alanında Yasal ve Etik Konular | tartışma yöntemi anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 20 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 4 | 20 | 20 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |