|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | var | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilme, bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirmeyi sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı uygulayabilir, |
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilir, |
PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilir, |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirir. |
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Depresyonu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı 2- Bipolar affektif bozukluk olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı 3- Şizofreni tanılı bireye yönelik hemşirelik bakım planı 4- Yaygın anksiyete bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı 5- Obsesif kompulsif bozuklukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı 6- Organik ruhsal bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı 7- Disosiyatif bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı 8- Madde kullanım bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı 9- Ara Sınav 10- Onkoloji hastasına psikiyatrik bakım girişimleri Kronik böbrek hastalıkları ve diyalizde psikiyatrik bakım 11- Cerrahi girişimlerde psikiyatrik bakım 12- Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri 13- Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri 14- Değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Depresyonu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | beceri geliştirme |
2 | Bipolar affektif bozukluk olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | beceri geliştirme |
3 | Şizofreni tanılı bireye yönelik hemşirelik bakım planı | beceri geliştirme |
4 | Yaygın anksiyete bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | beceri geliştirme |
5 | Obsesif kompulsif bozuklukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | beceri geliştirme |
6 | Organik ruhsal bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | beceri geliştirme |
7 | Disosiyatif bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | beceri geliştirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Madde kullanım bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | beceri geliştirme |
10 | Onkoloji hastasına psikiyatrik bakım girişimleri Kronik böbrek hastalıkları ve diyalizde psikiyatrik bakım | beceri geliştirme |
11 | Cerrahi girişimlerde psikiyatrik bakım | beceri geliştirme |
12 | Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri | beceri geliştirme |
13 | Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri | beceri geliştirme |
14 | Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri | beceri geliştirme |
15 | Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri | beceri geliştirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 1 | 20 | 20 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 8 | 14 | 112 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |