|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genetik mühendisliğinin kullanım alanlarının, genetik mühendisliği ile üretilen ürünlerin ve genetik modifiye organizmalara ait ürünlerin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genetik mühendisliği uygulamalarını ve tekniklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Gen klonlama basamaklarını ve stratejilerini açıklayabilir |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Transgenik canlı elde etme yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genetik mühendisliği kullanım alanları, klonlama basamakları ve stratejileri, genomik DNA ve cDNA kütüphanelerinin oluşturulması, siRNA ve miRNA teknolojisi, organizma klonlama ve transgenik canlılar, protein klonlama ve saflaştırma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genetik mühendisliğine giriş, kavramlar ve genetik mühendisliği uygulama alanlarının tanımlanması | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
2 | Genomun yapısı, replikasyon, transkripsiyon ve translasyon | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
3 | Genetik mühendisliğinde kullanılan enzimler ve moleküler biyolojik yöntemler | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
4 | Genetik mühendisliğinde kullanılan vektörler ve özellikleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
5 | Konak organizma tipleri ve gen transfer yöntemleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
6 | Gen klonlama teknikleri, klon saptama yöntemleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
7 | Nükleik asit hibridizasyon yöntemlerinin temel prensipleri ve kullanım alanları | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | DNA izolasyonu, Genomik DNA ve cDNA kütüphanelerinin oluşturulması | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
10 | Genom analizi ve insan genom projesi | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
11 | Rekombinant DNA eldesi ve Rekombinant DNA teknolojisiyle elde edilen ürünler ( protein, aşı ve hormon üretimi) | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
12 | siRNA ve miRNA teknolojisi ve gen tedavisi uygulamaları ve öğrenci sunumları | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
13 | Somatik hücrelerde genetik uygulamalar. Protoplast izolasyonu, füzyon ve somatik melezler, yeniden yapılandırılmış hücreler | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
14 | Organizma klonlama, transgenik canlılar | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
15 | Rekombinant DNA teknolojisi ve genetik mühendisliğinin etkileri ve geleceği ve öğrenci sunumları | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | An Introduction to Genetic Engineering, DST. Nicholl, 3. Edition, Cambridge University Press, 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |