|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kromozom yapısı ve anormalliklerini moleküler düzeyde tanıtmak; kromozom anormallikleri ve sebepleri hakkında bilgi vermek; mitoz ve mayozun moleküler mekanizmalarını bitki ve hayvanlarda açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Moleküler sitogenetikte kullanılan modern yöntemleri bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kromozom anormalliklerinin moleküler mekanizmasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hücre döngüsünün, mayoz bölünmenin ve mitoz bölünmenin moleküler organizasyonunu bilebilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nükleus, nükleolus, kromatin bölgeleri, çekirdek proteinleri, bitki ve hayvanlarda mayoz ve mitoz bölünme, hücre döngüsünün moleküler organizasyonu, kromozom mutasyonları, telomerler ve moleküler organizasyonu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nükleus ve nükleolus, nüklear domainler ve moleküler organizasyonları | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
2 | Tekrarlı DNA dizinleri ve kromatindeki organizasyonu, heterokromatin ve heterojenliği | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
3 | Kromatinin paketlenmesi, nükleozom oluşumunun hücre döngüsüyle kontrolü | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
4 | Kromozom varyasyonları ve kromozom mutasyonları | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
5 | Eşey kromozomları moleküler organizasyonu, y kromozomu genomik organizasyonu | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
6 | Telomerler ve moleküler organizasyonu, telomerik proteinler | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
7 | Sentromer, kinetekor moleküler organizasyonu, sentromer ve kinetekorun domain organizasyonu | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sentrozom oluşumunun moleküler mekanizması, mikrotübül organize edici bölgeler (MTOC) ve mikrotübüllerin moleküler organizasyonu, moleküler motorlar | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
10 | Hücre döngüsü kontrol noktaları | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
11 | Bitki ve hayvan sitokinezinde meydana gelen moleküler olaylar | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
12 | Mayoz ve moleküler düzenlenişi, mayozu etkileyen genler | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
13 | Mayozun Profazındaki biyokimyasal olaylar, synaptonemal komleks ve moleküler organizasyonu | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
14 | Crossing-over ve rekombinasyon | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
15 | Genel tekrar | Anlatma yöntemi ve Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Plant Cytogenetics: Genome Structure and Chromosome Function (Plant Genetics and Genomics: Crops and Models),Springer, 2011. | |
2 | Molecular Cytogenetics, Ed: Y. Fan; Human Press, Totowa, New Jersey, 2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |