|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA KAR (musa.kar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan tartışmak ve biyoetik kuramlarının yapılarını açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etik ve biyoetik kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Biyolojide etik kurallar ve alınması gereken izinleri bilebilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Etik çerçevede bilimin sınırlarını açıklayabilir. |
PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyoetik ve tarihçesi, bilimsel özgürlük ve bilimsel özerklik kavramları, etik düşünme, biyolojide etik kurallar ve alınması gereken izinler, klonlama ve yeni yaşam formlarının ortaya çıkması, etik çerçevede bilimin sınırları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Felsefe ve çağdaş dünya problemleri, Felsefi düşünce | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
2 | Etik kuramı ve biyoetik | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
3 | Biyoetik nedir? Biyoetiğin tarihi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
4 | Kültür, cinsiyet, yasa, teoloji ve biyoetik | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
5 | Ahlaki ve teknik bilgi, Sınır Ahlakı kavramı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
6 | Bilimsel özgürlük, bilimsel özerklik ve biyoetik | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
7 | Etik düşünme ve klinik ve kültürel boyutları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modern felsefe ve modern tıp | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
10 | Yaşamın değeri, Ölüm, Öldürmek ve ötenazi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
11 | Kişisel özdeşlik | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
12 | İnsan klonlama, Yeni yaşam formlarının yaratılması ve geliştirilmesi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
13 | Kişilik, Embiriyo’nun ahlaki konumu, İnsan olmak | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
14 | Hayvanların öldürülmesi ve insanların öldürülmesi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
15 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |