|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çeşitli model organizmalarda genom yapısını karşılaştırarak öğretmek, farmakogenomik ve toksikogenomik kavramlarını ve uygulamalarını anlatmak, protein-protein etkileşimlerini ve proteinlerin analizinde kullanılan yöntemleri açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Prokaryotik ve ökaryotik genom farklılıklarını bilebilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farmakogenomik ve toksikogenomik uygulamalarını bilebilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Protein-protein etkileşimlerini ve protein analizlerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Prokaryot ve ökaryot genomunun karşılaştırılması, toksikogenomik ve farmakogenomik uygulamaları, proteomik’in tanımı, protein-protein etkileşimleri, proteinlerin analizinde kullanılan yöntemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Prokaryotik ve Ökaryotik genom karşılaştırması | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
2 | Fonksiyonel genomik | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
3 | İnsan genetik hastalıklarında genomik uygulamalar | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
4 | Farmakogenetik ve farmakogenomik ve uygulamaları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
5 | Toksikogenomik uygulamaları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
6 | Nutrigenomik uygulamaları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
7 | Proteomiğin tanımı, genomik ve sistem biyolojisi ile ilişkisi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Protein/peptidlerin jelde görüntülenmesi, proteomik uygulamalarda çipler | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
10 | Protein modifikasyonlarının proteomiği, protein-protein etkileşimleri | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
11 | Peptid/proteinlerin kütle spektroskopisi ile analizi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
12 | Kütle spektroskopisi ve proteomik verilerin birlikte değerlendirilmesi ve analizi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
13 | Proteomik uygulama stratejileri | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
14 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
15 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Intoduction to Proteomics: Principles and Applications (Methods of Biochemical Analysis), Nawin C.Mishra, Wiley, 2010. | |
2 | Genomics: Essential Methods, Mike Starkey (Editor), Ramnath Elaswarapu (Editor), Wiley-Blackwell; 1 edition, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |