|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı kimya biliminin temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyanın temel prensiplerini, kanunlarını, konularını ve temel kurallarını açıklayabilir |
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | termodinamiğin yasalarını açıklayabilir |
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | elementleri sınıflandırıp özelliklerini sayabilir |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | organik kimyadaki temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimyasal termodinamik. Elektrokimya. Asitler ve bazlar. Metaller,yarı metaller, ametaller. Çekirdek kimyası. Organik kimya. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çözeltiler ve fiziksel özellikleri | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
2 | Çözelti hesaplama | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
3 | Kimyasal Denge İlkeleri | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
4 | Asitler ve bazlar. Asit baz tanımları. İyonik denge, pH ve pOH. | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
5 | Asit ve bazların iyonlaşma sabitleri. Hidroliz. Ortak iyon etkisi. | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
6 | Asit ve bazlar- Tampon çözeltiler | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
7 | Çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çözünürlük ve pH | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
10 | Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
11 | Elektrokimya- Genel Giriş- elektrotlar-Standart elektrot potansiyeli | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
12 | Elektrokimya- Redoks denge sabitlerinin hesaplanması | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
13 | Termodinamik | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
14 | Organik Kimya | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
15 | Organik kimya | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G. Herring (Çeviri), Genel Kimya, Palme Yayıncılık, 8.Baskı,2005 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 15 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |