|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'ni kullanarak işitme engellilerle iletişim kurmasını sağlamak ve bu dilin temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilir |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | TİD'i kullanarak kendileri hakkında bilgi verebilir ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilir |
PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | basit soru yapılarını kullanabilir |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı, kapsamı, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma ve karşı tarafı anlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı | Anlatma Yöntemi |
2 | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu | Anlatma Yöntemi |
3 | Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
4 | İşareti anlamlandırma özgün anlatım biçimi | Anlatma Yöntemi |
5 | El-beden uyumu yüz ifadesi-mesaj uyumu | Anlatma Yöntemi |
6 | İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma, dudak hareketlerini abartmama | Anlatma Yöntemi |
7 | Selamlaşma hal hatır sorma | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | Anlatma Yöntemi |
10 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | Anlatma Yöntemi |
11 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Anlatma Yöntemi |
12 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Anlatma Yöntemi |
13 | Karşı tarafı anlama | Anlatma Yöntemi |
14 | Karşı tarafı anlama | Anlatma Yöntemi |
15 | Karşı tarafı anlama | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk İşaret Dili Eğitimi Ders Kitabı - Ayşe Saray Özturan - Ebru Karakuş Öztürk Cinius Sosyal Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |