Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / MBG 323 - MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK

Kodu: MBG 323 Adı: İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'ni kullanarak işitme engellilerle iletişim kurmasını sağlamak ve bu dilin temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilir PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 TİD'i kullanarak kendileri hakkında bilgi verebilir ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilir PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma
PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 basit soru yapılarını kullanabilir PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı, kapsamı, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma ve karşı tarafı anlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Anlatma Yöntemi
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Anlatma Yöntemi
3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Anlatma Yöntemi
4 İşareti anlamlandırma özgün anlatım biçimi Anlatma Yöntemi
5 El-beden uyumu yüz ifadesi-mesaj uyumu Anlatma Yöntemi
6 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma, dudak hareketlerini abartmama Anlatma Yöntemi
7 Selamlaşma hal hatır sorma Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Anlatma Yöntemi
10 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Anlatma Yöntemi
11 Duygu ve düşünceleri aktarma Anlatma Yöntemi
12 Duygu ve düşünceleri aktarma Anlatma Yöntemi
13 Karşı tarafı anlama Anlatma Yöntemi
14 Karşı tarafı anlama Anlatma Yöntemi
15 Karşı tarafı anlama Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türk İşaret Dili Eğitimi Ders Kitabı - Ayşe Saray Özturan - Ebru Karakuş Öztürk Cinius Sosyal Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
-

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90