|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere meslekleriyle ilgili literatür ve metin okuma, anlama ve tercüme yeteneğini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce metin okuma becerisi kazanabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Metinde geçen basit ve kompleks İngilizce cümleleri Türkçeye çevirebilme becerisine sahip olur. |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili yeterli düzeyde kelime haznesine sahip olabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin önemi ve cümle yapısı Zamanlar (Geniş zaman) Zamanlar (Geçmiş zaman) Zamanlar (Gelecek zaman) Sıfat cümleciği Cümlenin öğeleri Eksik cümleyi tamamlama Tercüme tekniği İngilizce metni Türkçeye çevirme Türkçe metni İngilizceye çevirme Test tekniği Günlük konuşmalar Resmi yazışmalar Karşılıklı konuşma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin önemi ve cümle yapısı | Anlatma yöntemi |
2 | Zamanlar (Geniş zaman) | Anlatma yöntemi |
3 | Zamanlar (Geçmiş zaman) | Anlatma yöntemi |
4 | Zamanlar (Gelecek zaman) | Anlatma yöntemi |
5 | Sıfat cümleciği | Anlatma yöntemi |
6 | Cümlenin öğeleri | Anlatma yöntemi |
7 | Eksik cümleyi tamamlama | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tercüme tekniği | Anlatma yöntemi |
10 | İngilizce metni Türkçeye çevirme | Anlatma yöntemi |
11 | Türkçe metni İngilizceye çevirme | Anlatma yöntemi |
12 | Test tekniği | Anlatma yöntemi |
13 | Günlük konuşmalar | Anlatma yöntemi |
14 | Resmi yazışmalar | Anlatma yöntemi |
15 | Karşılıklı konuşma | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Reader at Work I ve Reader at Work II(ODTÜ yayını, Bülent Kandiller ve Aysun Velioğlu, 1996) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |