|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KIVILCIM ERKAN (kivilcimerkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KIVILCIM ERKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uluslararası İlişkiler için zorunlu olan bu dersin amacı öğrencileri siyaset bilimi ve siyaset ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgilendirmektir. Bu bilgiler ışığında öğrenciler günlük yaşamda karşılaştıkları siyasi konuları daha iyi kavrayacak ve bu konular hakkında bilgili bir şekilde yorum yapabileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel kavramlar üzerine yorum yapılabilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ülkelerdeki siyasi konular hakkında analiz yapabilir |
PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | siyasi partiler ve siyasi kurumlar hakkında yorum yapabilir |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyasetin ve siyaset biliminin tanımı, devlet, demokrasi, anayasa, meşruiyet, egemenlik gibi temel siyasal kavramlar, farklı siyasal sistemler, siyasi partiler, baskı gurupları ve kamuoyu gibi siyasi güçler, seçim sistemleri, bireyin siyasete katılımı ve küresel siyasetin özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş , Siyaset ve Siyaset Bilimi | Anlatım |
2 | Siyaset, Siyaset Bilimi ve Temel Kavramlar ( disiplinin tarihi, konusu, kapsamları ve yöntemleri) | Anlatım |
3 | Temel Kavramlar (iktidar, egemenlik, meşruluk, anayasa) | Anlatım |
4 | Temel Kavramlar (iktidar, egemenlik, meşruluk, anayasa) | Anlatım |
5 | Demokrasi (tanım, tarihçe ve uygulamaları) | Anlatım |
6 | Demokrasi (tanım, tarihçe ve uygulamaları) | Anlatım |
7 | Birey ve siyaset | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler (mutlakiyetçilik, liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm, faşizm) | Anlatım |
10 | Siyasi Aktörler (siyasi partiler, baskı grupları, bürokrasi, kamuoyu) | Anlatım |
11 | Siyasi Aktörler (siyasi partiler, baskı grupları, bürokrasi, kamuoyu) | Anlatım |
12 | Seçim Sistemleri | Anlatım |
13 | Seçim Sistemleri | Anlatım |
14 | Küresel Siyaset | Anlatım |
15 | Genel tekrar ve soru-cevap | Soru cevap, anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Siyaset Bilimine Giriş, Ali Öztekin, Siyasal Kitabevi, 2018 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve öğretim üyesinin hazırladığı haftalık sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |