|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Diplomatik İngilizce dersleri, üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin, uluslararası günlük ve akademik basında çıkan diplomatik metinlere liberal, pratik bir yaklaşımla alıştırılmasını amaçlamaktadır. Derslerde uluslararası diplomatik terminolojiyi öğrenen öğrencilerin ikinci aşamada uluslararası sorun ve kavramları doğru anlama ve nihayet geniş bir ufuk ile yorumlayabilme yeteneğini kazanmaları hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasi ve diplomatik resmi metinleri çevirebilir, anlayabilir, yorumlayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Sunum ve araştırma yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Diplomatik metinleri analiz edebilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Diplomasinin özellikleri, diplomatik yazışmanın temel esasları, yöntem ve çeşitleri, teknik kavram ve terimler, değişik diplomatik metin ve kaynakların incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Diplomatik demeçlerin biçim ve tarzları | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Diplomatik demeç örnekleri | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Lisbon Antlaşması | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Lozan Antlaşması | Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • The Oxford Handbook of International Relations, Christian Reus-Smit & Duncan Snidal, Oxford University Press, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Diplomatik metinler ve ders kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |