Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YBD 102 - BANKACILIK VE FİNANS

Kodu: YBD 102 Adı: YABANCI DİL II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BANKACILIK VE FİNANS
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MELTEM KARATAŞ (meltemkaratas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dört temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dört dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Geçmişini ve çevresinde olup biteni basit şekilde ifade eder. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Günlük konuşma ifadelerini kullanarak kendini ve başkalarını tanıtabilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Hedef dil ve ana dil arasındaki benzerlik ve farklılıkları tespit edebilir. PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
bir işe yeterli olduğunu belirtme cümleleri, geçmiş zaman, zaman ifadeleri, severim, tercih ederim ifadeleri, edatlar, düzenli düzensiz fiiller, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme, temel zamirler, yiyecek ve içecekler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Varlık-yokluk anlatan cümleler, Yer bildiren edatlar İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
2 Yer-yön bildirme, Emir cümleleri Yaşadığın yeri tanıtma İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
3 "olmak" fiiliyle Geçmiş zaman, Tarih söyleme İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
4 İnsanlar ve meslekler, Resimlerle hikaye anlatma İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
5 Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller, Boş zaman etkinlikleri İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
6 Geçmiş zamanda olumsuz ve soru cümleleri, Zaman ifadeleri İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
7 "-ebilme" yetenek anlatan cümleler, Zarflar İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
8 Ara Sınav
9 Rica ve teklif cümleleri, Günlük sorunlar İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
10 "birkaç", "hiç", "..severim", ve "..isterim" yapıları Alışveriş ve yiyecekler İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
11 Yemek sipariş etme, Uyarı bildiren levhalar İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
12 Şimdiki zaman, Renkler ve kıyafetler İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
13 Şimdiki zaman ve geniş zaman, Zıt anlamlı fiiller İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
14 Gelecekle ilgili planlar, Ulaşım araçları Sosyal ifadeler İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
15 Kısa otobiyografi yazma, Genel tekrar İkili Çalışma, Grup çalışması, Drama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Modern Approach to English Teaching, John Doe and William J. Smith, Cyber Publishing, Baltimore,1994.
2 New Headway Beginner Student's Book and Workbook OUP
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon, Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90