|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencinin İngilizce resmi metinleri Türkçe'ye, Türkçe metinleri ise İngilizce'ye tercüme edebilmesine yardımcı olmaktır. Uluslararası anlaşmalar, diplomatik demeçler ve diplomatik yazışmaların da anlaşılması ve yorumlanması dersin amaçları arasındadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tercüme becerileri edinilmesi ve geliştirebilir ve siyasi ve diplomatik resmi metinlerin anlayıp yorumlayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sunum ve araştırma yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Diplomatik metinleri analiz edebilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Diplomasinin özellikleri, diplomatik yazışmanın temel esasları, yöntem ve çeşitleri, teknik kavram ve terimler, değişik diplomatik metin ve kaynakların incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
2 | Diplomatik demeçlerin biçim ve tarzları | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
3 | Diplomatik demeç örnekleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
4 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
5 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
6 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
7 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
10 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
11 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
12 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
13 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
14 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
15 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • The Oxford Handbook of International Relations, Christian Reus-Smit & Duncan Snidal, Oxford University Press, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Diplomatik metinler ve ders kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |