|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı öğrencinin İngilizce resmi metinleri Türkçe'ye, Türkçe metinleri ise İngilizce'ye tercüme edebilmesine yardımcı olmaktır. Uluslararası anlaşmalar, diplomatik demeçler ve diplomatik yazışmaların da anlaşılması ve yorumlanması dersin amaçları arasındadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tercüme becerileri edinilmesi ve geliştirebilir ve siyasi ve diplomatik resmi metinlerin anlayıp yorumlayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Sunum ve araştırma yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Diplomatik metinleri analiz edebilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Diplomasinin özellikleri, diplomatik yazışmanın temel esasları, yöntem ve çeşitleri, teknik kavram ve terimler, değişik diplomatik metin ve kaynakların incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 2 | Diplomatik demeçlerin biçim ve tarzları | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 3 | Diplomatik demeç örnekleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 4 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 5 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 6 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 7 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 10 | Güncel metinlerle tercüme egzersizleri | Anlatma Tekniği, Tartışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Kaynak Tarama, |
| 11 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
| 12 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
| 13 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
| 14 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
| 15 | Sözlü sunumlar: Seçili konuda diplomatik demeç sunma | Sunum, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • The Oxford Handbook of International Relations, Christian Reus-Smit & Duncan Snidal, Oxford University Press, 2010. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Diplomatik metinler ve ders kaynakları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||