|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BANKACILIK VE FİNANS | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRUCAN İSLAMOĞLU (ebrucanislamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstatistik kavramlarının ve uygulama imkanlarının anlaşılması, sayısal bilgilerin derlenmesi ve bilirsiz bir ortamda karar verip akla uygun biçimde yorumlanması, belli durumlarda hangi veri çözümleme yönteminin neden ve nasıl kullanılmasının uygun olduğunu ortaya çıkarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistik Yöntemlerini etkin olarak kullanırlar |
PÇ-5 Ulusal / uluslararası finansal piyasa ve kurumları hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olur ve bu alanlardaki değişim ve yenilikleri takip edebilir. PÇ-7 Muhasebenin işletmeler açısından önemi ve kapsamı, temel muhasebe kavramları, işletmelerin finansal rasyo ve tabloları hakkında teorik bilgilere sahip olur ve bu bilgileri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | hipotezler kurabilir ve çözümlemesini yapabilir |
PÇ-19 Bilişim teknolojileri başta olmak üzere analitik düşünme gibi işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal araştırmalarda istatistiğin önemini kavrar |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur. PÇ-21 Bilimsel araştırma yapmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Örnekleme yapabilir |
PÇ-9 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-13 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistik kavramlarının ve uygulama imkanlarının anlaşılması, sayısal bilgilerin derlenmesi ve bilirsiz bir ortamda karar verip akla uygun biçimde yorumlanması, belli durumlarda hangi veri çözümleme yönteminin neden ve nasıl kullanılmasının uygun olduğunu ortaya çıkarmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örnekleme ve Örnekleme Kuramı | Konu anlatımı ve problem çözümü |
2 | Örneklem Dağılımları, Anket, Ölçek türleri | Konu anlatımı ve problem çözümü |
3 | Tahmin (Nokta Tahmini) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
4 | Tahmin (Aralık Tahmini) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
5 | Hipotez Testleri (Tek Örneklem) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
6 | Hipotez Testleri (İki Örneklem) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
7 | Katagorik Veri Analizi | Konu anlatımı ve problem çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endeksler | Konu anlatımı ve problem çözümü |
10 | Regresyon ve Korelasyon | Konu anlatımı ve problem çözümü |
11 | Regresyon ve Korelasyon | Konu anlatımı ve problem çözümü |
12 | Varyans Analizi (TekYönlü) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
13 | Varyans Analizi (İkiYönlü) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
14 | Parametrik Olmayan Testler | Konu anlatımı ve problem çözümü |
15 | Parametrik Olmayan Testler | Konu anlatımı ve problem çözümü |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İşletme ve İktisat için İstatistik ; Çev: Ümit Şenesen | |
2 | İstatistik ; Prof. Dr. Burhan ÇİL | |
3 | Temel Örnekleme Yöntemleri ; Taro TAMANE, Çev: A. ESİN, C. AYDIN, M. A. BAKIR, E. GÜRBÜZSEL | |
4 | Betimsel ve Çıkarımsal İstatistik Necmi GÜRSAKAL | |
5 | İşletme İstatistiği , Hülya TÜTEK, Şevkinaz GÜMÜŞOĞLU | |
6 | Uygulamalı İstatistik 1-2 Özer SERPER | |
7 | İşletmelerde Uygulamalı İstatistik ;İsmail Hakkı Armutlu | |
8 | İşletme İstatistiği , Hülya TÜTEK, Şevkinaz GÜMÜŞOĞLU | |
9 | Uygulamalı İstatistik Yöntemler Giriş ; Özkan ÜNVER | |
10 | Olasılık ve İstatistik: Problemler ve Çözümleri ile; Semra Oral Erbaş | |
11 | İşletme İstatistiğinin Temelleri; Editör: Neyran ORHUNBİLGE | |
12 | İstatistik; Çev: Alptekin ESİN, Salih ÇELEBİOĞLU | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 11 | 33 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 9 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 9 | 36 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |