Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İletişimin farklı türlerini ve farklı düzeylerini tanımlayabilir |
PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İletişim, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir |
PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kitle iletişimi açısından küreselleşme süreçlerini tanıyabilir. |
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Medya ile demokrasi arasındaki ilişkinin temel unsurlarını ayırt edebilir. |
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramı,iletişimin temel bileşenleri, medya kurumlarının yapısını ve işleyişi, değişik iletişim araçlarını ve
araçların sundukları olanaklar. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma ve dersin tanıtımı |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 |
İletişim kavramı, iletişim türleri. Kitle iletişiminin temel özellikleri, kitle iletişim araçları. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 |
İletişim araştırmalarındaki iki temel okula ilişkin genel bir çerçeve çizilmesi. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 |
Göstergebilim Okulu: İletişim, anlam ve göstergeler. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 |
Anlam, anlamlandırma ve dil arasındaki ilişkilerin tartışılması. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 |
Anlam, anlamlandırma ve dil arasındaki ilişkilerin tartışılması. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 |
İletişim, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilerin anlatılması. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İletişim, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilerin anlatılması. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 |
İletişim, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilerin anlatılması. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 |
Medyanın kurumsal yapısı ve işleyişi. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 |
Genel değerlendirme |
Tartışma Yöntemi |
13 |
Medya ve demokrasi. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 |
Genel değerlendirme |
Tartışma Yöntemi |
15 |
Örnek Olay İncelemesi |
Örnek Olay Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
John Fiske (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev., Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat |
2 |
Ünsal Oskay (2007). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yay. |
3 |
Erol Mutlu (2008). İletişim Sözlüğü.Ankara: Ayraç. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, Projeksiyon, Kitap |