Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / BF 217 - BANKACILIK VE FİNANS

Kodu: BF 217 Adı: İLETİŞİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BANKACILIK VE FİNANS
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEYLAN BOZPOLAT (cakdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İletişimin ne olduğunu tanımlar; kişisel ve toplumsal farklı düzeylerde nasıl işlediğini gösterir; iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini ve iletişimin temel kavramlarını açıklar; siyaset, ekonomi, kültür, toplumsal alan ve iletişim araçları arasındaki ilişkiyi sergiler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İletişimin farklı türlerini ve farklı düzeylerini tanımlayabilir PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İletişim, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kitle iletişimi açısından küreselleşme süreçlerini tanıyabilir. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Medya ile demokrasi arasındaki ilişkinin temel unsurlarını ayırt edebilir. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İletişim kavramı,iletişimin temel bileşenleri, medya kurumlarının yapısını ve işleyişi, değişik iletişim araçlarını ve araçların sundukları olanaklar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
2 İletişim kavramı, iletişim türleri. Kitle iletişiminin temel özellikleri, kitle iletişim araçları. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 İletişim araştırmalarındaki iki temel okula ilişkin genel bir çerçeve çizilmesi. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Göstergebilim Okulu: İletişim, anlam ve göstergeler. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Anlam, anlamlandırma ve dil arasındaki ilişkilerin tartışılması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Anlam, anlamlandırma ve dil arasındaki ilişkilerin tartışılması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İletişim, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilerin anlatılması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İletişim, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilerin anlatılması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 İletişim, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilerin anlatılması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 Medyanın kurumsal yapısı ve işleyişi. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 Genel değerlendirme Tartışma Yöntemi
13 Medya ve demokrasi. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Genel değerlendirme Tartışma Yöntemi
15 Örnek Olay İncelemesi Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 John Fiske (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev., Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat
2 Ünsal Oskay (2007). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yay.
3 Erol Mutlu (2008). İletişim Sözlüğü.Ankara: Ayraç.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon, Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 126