Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / BF 317 - BANKACILIK VE FİNANS

Kodu: BF 317 Adı: AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BANKACILIK VE FİNANS
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste Türkiye`nin Avrupa Birliği (AB) ile bütünleşme süreci incelenecektir. Türkiye - AB ilişkilerinin, tarihsel, siyasal, kültürel, ekonomik ve sosyal yönleri dersin konuları arasındadır. Ayrıca Türkiye - Avrupa-Birliği bütünleşmesinin sınırları ve olanakları incelenecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinin gelişimi, arasında kurulan mevzuatı ve bu mevzuat itibarıyla oluşturulan kurumsal yapı hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-5 Ulusal / uluslararası finansal piyasa ve kurumları hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olur ve bu alanlardaki değişim ve yenilikleri takip edebilir.
PÇ-16 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye'nin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemleri analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal / uluslararası finansal piyasa ve kurumları hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olur ve bu alanlardaki değişim ve yenilikleri takip edebilir.
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye-AB ilişkilerinin geleceğine ilişkin tartışmalar yapabilir. PÇ-5 Ulusal / uluslararası finansal piyasa ve kurumları hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olur ve bu alanlardaki değişim ve yenilikleri takip edebilir.
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uluslararası alanda kendine özgü bir bütünleşme modeli olan Avrupa Birliği'nin oluşumuna kaynaklık eden düşünceleri,geçirdiği tarihsel aşamaları, sahip olduğu hukuk düzeninin genel özelliklerini, kurumlarını, dayandığı politikaları ve genişleme süreci ile birlikte karşı karşıya kaldığı sorunları genel düzeyde irdelemek ve Birliğin yapısıyla birlikte tartışılan "Avrupa Anayasası", "Avrupa Kimliği", "Avrupa Kültürü", Avrupa Vatandaşlığı" kavramlarını ve bu kavramların ulus devlet anlayışına etkilerine ilişkin bilgileri ortaya koymak, bu bilgiler temelinde; Avrupa Birliği/Türkiye ilişkilerinin tarihsel sürecini, bu sürecin başta politik alanda olmak üzere toplumsal alandaki etkilerini, ilişkilerin gelinen noktada vardığı durumu ve gelecekte olası gelişmeleri, toplumların karşılıklı tarihi, ekonomik, kültürel ve siyasi algılama biçimlerinin buna etkilerini de tartışarak aktarmak
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinin tarihi gelişimi Konu anlatımı
2 Türkiye-Avrupa Birliği arasında benimsenen ortaklık ilişkilerinin dönemleri Konu anlatımı
3 Türkiye-Avrupa Birliği arasında benimsenen kurumsal işbirliği Konu anlatımı
4 Türkiye’nin Avrupa Topluluklarına tam üyelik başvurusu Konu anlatımı
5 Türkiye-Avrupa Birliği ortaklık mevzuatı itibarıyla uyuşmazlıkların çözümü Konu anlatımı
6 Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üye adaylığı Konu anlatımı
7 Helsinki Zirvesi Sonuç Bildirgesi’nin Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri açısından analizi Konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Kopenhag zirvesi sonuç bildirgesi’nin Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerine etkisi Konu anlatımı
10 Türkiye’nin üye adaylığı kapsamında yerine getirmesi gereken yükümlülükler Konu anlatımı
11 Türk hukukunun Avrupa Birliği hukukuna uyumlaştırılması Konu anlatımı
12 Egemenlik yetkilerinin Avrupa Birliği’ne devredilmesine ilişkin Türkiye Cumhuriyeti anayasası düzenlemeleri Konu anlatımı
13 Katılım Ortaklığı Belgesi (KOB) Konu anlatımı
14 Ulusal program ve uyum yasaları Konu anlatımı
15 Genel Değerlendirme Konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • İbrahim S. Canbolat, Avrupa Birliği ve Türkiye, Alfa Aktüel Yayınları, İstanbul, 2014.
2 • Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2014.
3 • Murat Ercan, Ali Ayata, Avrupa Birliği ve Türkiye İle İlişkileri, Nobel Yayınları, Ankara, 2014.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 131