|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN GÜLLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel düzeyde mali kavramları öğretme özelliğinin yanı sıra, mali olay ve kurumların ne olduğunu ve ayrıca maliye ilminin temel konularından olan kamu harcamaları teorisini ayrıntılı bir şekilde ele alıp maliye nosyonunu temel düzeyde öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Devletin tanımlanmış temel fonksiyonları çerçevesinde kamu mali kesimini tanımlayarak mali araçları sınıflandırabilir |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kamu kesimi faaliyetlerinin ekonomik, mali ve sosyal etkilerini analiz edebilir |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Maliyenin disiplinlerarası nitelikleri nedeniyle, hukuk bilimleri, muhasebe, finansal piyasalar ve finansal analizler, iktisat alanlarında donanım sahibi olabilme ve bunları maliye disiplinine içselleştirebilme |
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-19 Maliye teorisinin temellerini ve başlıca yaklaşımları öğretmek ve maliye alanındaki gelişme ve sorunları değerlendirebilmek için gerekli temel bilgileri kazandırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Maliye alanındaki yaklaşımlar ve Maliye alanının metodolojisi, bu alanın diğer bilim dalları ile ilişkileri, modern kamu maliyesi yaklaşımları dersin içeriğidir. Derste Kamu ekonomisinin özellikleri ve kamu ekonomisinin işleyişi (siyasal karar alma mekanizması), Kamu harcamaları tanımı, kamu harcamalarına yönelik görüşler de yer alır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel olarak devlet kavramı, klasik ve modern devletin görevleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Maliye ve finans kelimeleri ve bunları öğrenmenin önemi, maliye ilminin konusu ve tarihçesi, tanımı ve diğer ilim dallarıyla ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
3 | Maliye ve finans kelimeleri ve bunları öğrenmenin önemi, maliye ilminin konusu ve tarihçesi, tanımı ve diğer ilim dallarıyla ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
4 | Maliye ve finans kelimeleri ve bunları öğrenmenin önemi, maliye ilminin konusu ve tarihçesi, tanımı ve diğer ilim dallarıyla ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
5 | Maliye ve finans kelimeleri ve bunları öğrenmenin önemi, maliye ilminin konusu ve tarihçesi, tanımı ve diğer ilim dallarıyla ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
6 | Kamu kesimi tarafından üretilen mal-hizmetler: Tam kamusal mal ve hizmetler, özel mallar | Anlatma Yöntemi |
7 | Kamu kesimi tarafından üretilen mal-hizmetler: Tam kamusal mal ve hizmetler, özel mallar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamu harcamaları: Tanımı ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Kamu harcamalarının artış kanunu(Wagner), destekleyen ve eleştiren görüşler | Anlatma Yöntemi |
11 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması-I: Organik sınıflandırma | Anlatma Yöntemi |
12 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması-I: Bilimsel-Ekonomik sınıflandırma | Anlatma Yöntemi |
13 | Kamu harcamalarının etkileri | Anlatma Yöntemi |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Soru & Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Coşkun Can AKTAN, Dilek DİLEYİCİ, Kamu Maliyesi, Anadolu Matbaacılık, İzmir 2010. | |
2 | Mahfi EĞİLMEZ, Kamu Maliyesi, Remzi Kitabevi İstanbul 2016. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |