|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, İnsan haklarının doğuşu, gelişmesi, tanımı ve uluslararası belgelerde yer alışını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan haklarının tarihsel gelişimi ve güncel durumu hakkında bilgi edinebilir. |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sunum ve araştırma yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İnsan haklarına dair uluslararası metin ve davaları analiz edebilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan hakları kavramı, uluslararası insan hakları rejiminin gelişimi, insan haklarını ve temel özgürlükleri güvence altına alan antlaşmalar ve ana belgeler, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin hukuki sistemi, yapısı, işleyişi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan Hakları Kavramı ve Benzer Kavramlarla Karşılaştırılması | Anlatma Yöntemi |
2 | İnsan Hakları Kavramı ve Benzer Kavramlarla Karşılaştırılması | Anlatma Yöntemi |
3 | İnsan Haklarının Dünyadaki Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
4 | İnsan Haklarının Dünyadaki Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
5 | İnsan Haklarının Türkiyedeki Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
6 | İnsan Haklarının Türkiyedeki Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
7 | İnsan Haklarına İlişkin Uluslararası Belgeler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan Haklarına İlişkin Uluslararası Belgeler | Anlatma Yöntemi |
10 | İnsan Haklarının Uluslararası Koruma Mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
11 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Yapısı | Anlatma Yöntemi |
12 | AİHM Koruma Mekanizması | Anlatma Yöntemi |
13 | İnsan Haklarının Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Ulusal ve Uluslararası İnsan Hakları Sorunları | Anlatma Yöntemi |
15 | Ulusal ve Uluslararası İnsan Hakları Sorunları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uluslararası Alanda İnsan Hakları, Mehmet Emin Çağıran, Platin, Ankara. | |
2 | İnsan Hakları Hukuku, Rona Aybay, 2015, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak metinler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 151 |