|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı AB dış politikasındaki temel kavram ve uygulamaları öğrencilere tanıtmak, AB dış politikasının tarihi gelişimini ve güncel durumunu bir çok vakaya odaklanarak incelemektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Avrupa Birliği'nin dış politikasındaki sorunları analiz edebilir |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Avrupa Birliği'nin dış politika oluşum sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Avrupa Birliği'nin Ortadoğu, Akdeniz, ABD ve Rusya ile ilişkilerini analiz edebilir |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste öğrenciler AB’nin Ortak Dış Politika ve Güvenlik Politikası ve AB’nin dünyanın diğer bölgeleri ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | AB Dış Politikası Tarihsel Gelişimi-I [A.Eralp, ss. 212-223] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 2 | AB Dış Politikası Tarihsel Gelişimi-II [A.Eralp, ss. 223-231] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 3 | AB-Rusya İlişkileri I [Özel-Özcan & Ezgi Şahin, ss. 27-35] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 4 | AB-Rusya İlişkileri II [Özel-Özcan & Ezgi Şahin, ss. 35-41] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 5 | AB-ABD İlişkileri I [Üste & Sönmez, ss. 82-111] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 6 | AB-ABD İlişkileri II [Kocamaz, ss. 229-246] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 7 | AB- Ortadoğu İlişkileri I [Cicioğlu & Bayram, ss. 332-344] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | AB- Ortadoğu İlişkileri II [Cicioğlu & Bayram, ss. 344-355] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 10 | AB- Çin İlişkileri I [Ermağan, ss. 86-94] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 11 | AB- Çin İlişkileri II [Çalışkan, Aygün & Aras, ss. 247-263] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 12 | AB- Afrika İlişkileri [Bekar, ss. 315-335] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 13 | Avrupa Askeri Gücü ve NATO ile İlişkiler [Göktepe, ss. 169-185] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 14 | Avrupa Birliği'ndeki Son Gelişmeler [İlgili yılın güncel haber ve olayları] | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Atila Eralp,“Avrupa Bütünleşmesinin Dış Politika Arayışları: Dünü, Bugünü ve Geleceği,” içinde ATAUM 30. Yıl Armağanı, ed. Sanem Baykal et. al. (Ankara:Ankara Üniversitesi Yayınları, 2018):211-235. | |
| 2 | Merve Suna Özel-Özcan & Ezgi Şahin (2024), "Rusya-Ukrayna Savaşı’nın Avrupa Birliği Enerji Politikalarına Etkisi",Küresel Politika Çalışmaları Dergisi, 1(1), 27-43. | |
| 3 | Nazmi Üste & A. Sait Sönmez, (2013). Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Abd Ve Ab Dış Politikaları’nda Ortaya Çıkan Temel Farklılıklar (1991-2001). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 81-114. | |
| 4 | Kocamaz, S. (2020). Donald Trump Döneminde Avrupa Birliği-ABD İlişkileri: Liberal Dünya Düzeni, Krizler ve Ayrışan Politikalar. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 28(2), 221-253. | |
| 5 | Filiz Cicioğlu & Yeşim Bayram, (2019). Avrupa Birliği’nin Değerleri Çerçevesinde Ortadoğu Politikasını Anlamlandırmak: Mısır, Suriye ve Irak Örneği. International Journal of Political Science and Urban Studies, 7(2), 327-360. | |
| 6 | İsmail Ermağan, “Çin ve Avrupa Birliği İlişkilerinde Sorun Alanları ve Kriz Yönetimi”, Elektronik Siyaset Bilimi Araştırmaları Dergisi, Ocak 2018 Cilt: 9 Sayı:1, ss. 85-96 | |
| 7 | Emre Çalışkan, Merve Aygün, İlhan Aras. “Amerika Birleşik Devletleri Ve Avrupa Birliği’nin 2019 Hong Kong Protestolarına Yaklaşımları”. International Journal of Politics and Security, Cilt 2, Sayı 4, 2020, 246-66. | |
| 8 | Nurgül Bekar, (2021). Avrupa Birliği (AB) Ülkelerinin Afrika’daki Kalkınma Programları. Bölgesel Araştırmalar Dergisi, 5(1), 20312-345. | |
| 9 | Orhan Göktepe, (2024). Avrupa Ordusu ve Nato İkilemi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (48), 161-189. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 151 | ||