|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | RUSÇA-I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı İngilizce dışında bir yabancı dil öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde ikinci yabancı dil gramer yapılarını kullanabilir, anlayabilir ve konuşabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Sunum ve araştırma yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenilen dilde haber metinlerini okuyabilir. |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste öğrenciler ders müfredatında yer alan yabancı dillerden birini öğrenmeyi tercih edebilirler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
2 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
3 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
4 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
5 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
6 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
7 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
10 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
11 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
12 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
13 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
14 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
15 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |