Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULS413 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER

Kodu: ULS413 Adı: RUSÇA III Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Ön Koşul Dersleri RUSÇA-II,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DERYA SÜRMELİOĞLU PARLAR (deryasurmelioglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı İngilizce dışında bir yabancı dil öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde ikinci yabancı dil gramer yapılarını kullanabilir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.
PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Temel düzeyde ikinci yabancı dil gramer yapılarını açıklayabilir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Temel düzeyde ikinci yabancı dil konuşabilir PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler ders müfredatında yer alan yabancı dillerden birini öğrenmeyi tercih edebilirler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
2 Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
3 Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
4 Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
5 Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
6 Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
7 Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
10 Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
11 Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
12 Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
13 biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
14 biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
15 biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 С.А.Хавронина, Лексико грамматический курс для начинающих.Multilingual, 2005.
2 Станислав Чернышов, Поехали, Златоуст, 2012.
3 Хавронина-Широченская, Russian in exercises. Multilingual, 2001.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kaynak kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 12 1 0
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 6 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150