|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR ÇAKMAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, tarihten günümüze Türkiye’nin dış ilişkilerinde önemli bir belirleyici olan “kuzey komşu” Rusya ile ilişkilerinin değerlendirilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Uluslararası sistem çerçevesinde Türkiye’nin Rusya ile ilişkilerinin değerlendirilmesi |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye’nin Orta Asya’ya yönelik politikalarında Rusya faktörünün göz önünde bulundurulması |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Rusya’da devlet, toplum ve siyaset ilişkileri konusunda bilgi sahibi olunması |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste Osmanlı’dan günümüze Türk Dış Politikasında önemli bir belirleyici olan “kuzey komşu” Rusya ile ilişkiler değerlendirilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
| 2 | Tarihsel yaklaşımla Rusya’da devlet, toplum ve siyaset I | Sözlü Anlatım |
| 3 | Tarihsel yaklaşımla Rusya’da devlet, toplum ve siyaset II | Sözlü Anlatım |
| 4 | Osmanlı Dönemi Türkiye-Rusya ilişkileri I | Sözlü Anlatım |
| 5 | Osmanlı Dönemi Türkiye-Rusya ilişkileri II | Sözlü Anlatım |
| 6 | Cumhuriyet Dönemi ikili ilişkiler I | Sözlü Anlatım |
| 7 | Cumhuriyet Dönemi ikili ilişkiler II | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Soğuk Savaş yıllarında Türkiye-Rusya ilişkileri I | Sözlü Anlatım |
| 10 | Soğuk Savaş yıllarında Türkiye-Rusya ilişkileri II | Sözlü Anlatım |
| 11 | Soğuk Savaş yıllarında Türkiye-Rusya ilişkileri III | Sözlü Anlatım |
| 12 | Türkiye-Rusya ilişkilerinin günümüzdeki dinamikleri I | Sözlü Anlatım |
| 13 | Türkiye-Rusya ilişkilerinin günümüzdeki dinamikleri II | Sözlü Anlatım |
| 14 | Türkiye’nin Orta Asya politikalarında Rusya faktörü | Sözlü Anlatım |
| 15 | Genel Değerlendirme | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hasan Selçuk, Türkiye-Rusya Ekonomik İlişkileri | |
| 2 | Haydar Çakmak, Türkiye Cumhuriyeti Rusya Fedesrasyonu İlişkileri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||