|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR ÇAKMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
bölgesel sorunlar ve dış politika |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | bölgesel sorunları öğrenme ve Türkiyenin bölge siyasetinin incelenmesi |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kafkasya ve Orta Asya'nın tarihsel yapısını öğrenebilir |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kafkasya ve Orta Asya'nın tarihini öğrenebilir. |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Coğrafi, siyasi ve sosyo-ekononik açıdan Kafkasya ve Orta Asya havzaları, bölgede bulunan devletlerin uluslararası alandaki konumları ve etkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Tarihsel ve Jeopolitik Çerçeve -1 | anlatma yöntemi |
2 | Giriş: Tarihsel ve Jeopolitik Çerçeve -2 | anlatma yöntemi |
3 | Soğuk Savaş sonrası Orta Asya-1: Kazakistan | anlatma yöntemi |
4 | Soğuk Savaş sonrası Orta Asya-2: Özbekistan | anlatma yöntemi |
5 | Soğuk Savaş sonrası Orta Asya-3: Türkmenistan | anlatma yöntemi |
6 | Soğuk Savaş sonrası Orta Asya-4: Kırgızistan ve Tacikistan | anlatma yöntemi |
7 | Soğuk Savaş sonrası Kafkaslar-1: Azerbaycan ve Ermenistan | anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Asyada bölgesel siyaset ve ülkeler arası ilişkiler | anlatma yöntemi |
10 | Kafkaslarda bölgesel siyaset ve ülkeler arası ilişkiler | anlatma yöntemi |
11 | Avrasya üzerinde uluslararası rekabet-1: Rusya ve Avrasyacılık | anlatma yöntemi |
12 | Avrasya üzerinde uluslararası rekabet-2: ABDnin politikaları | anlatma yöntemi |
13 | Avrasya üzerinde uluslararası rekabet-3: Çin | anlatma yöntemi |
14 | Avrasya üzerinde uluslararası rekabet-4: İran | anlatma yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Küresel Politikada OrtaAsya, Mustafa Aydın, Nobel, Ankara. | |
2 | • OrtaAsya ve Kafkasya, Mehmet Dikkaya, Beta, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
• Küresel Politikada OrtaAsya, Mustafa Aydın, Nobel, Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |