|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR ÇAKMAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| bölgesel sorunlar ve dış politika | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | bölgesel sorunları öğrenme ve Türkiyenin bölge siyasetinin incelenmesi |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kafkasya ve Orta Asya'nın tarihsel yapısını öğrenebilir |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kafkasya ve Orta Asya'nın tarihini öğrenebilir. |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Coğrafi, siyasi ve sosyo-ekononik açıdan Kafkasya ve Orta Asya havzaları, bölgede bulunan devletlerin uluslararası alandaki konumları ve etkileri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: Tarihsel ve Jeopolitik Çerçeve -1 | anlatma yöntemi |
| 2 | Giriş: Tarihsel ve Jeopolitik Çerçeve -2 | anlatma yöntemi |
| 3 | Soğuk Savaş sonrası Orta Asya-1: Kazakistan | anlatma yöntemi |
| 4 | Soğuk Savaş sonrası Orta Asya-2: Özbekistan | anlatma yöntemi |
| 5 | Soğuk Savaş sonrası Orta Asya-3: Türkmenistan | anlatma yöntemi |
| 6 | Soğuk Savaş sonrası Orta Asya-4: Kırgızistan ve Tacikistan | anlatma yöntemi |
| 7 | Soğuk Savaş sonrası Kafkaslar-1: Azerbaycan ve Ermenistan | anlatma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Orta Asyada bölgesel siyaset ve ülkeler arası ilişkiler | anlatma yöntemi |
| 10 | Kafkaslarda bölgesel siyaset ve ülkeler arası ilişkiler | anlatma yöntemi |
| 11 | Avrasya üzerinde uluslararası rekabet-1: Rusya ve Avrasyacılık | anlatma yöntemi |
| 12 | Avrasya üzerinde uluslararası rekabet-2: ABDnin politikaları | anlatma yöntemi |
| 13 | Avrasya üzerinde uluslararası rekabet-3: Çin | anlatma yöntemi |
| 14 | Avrasya üzerinde uluslararası rekabet-4: İran | anlatma yöntemi |
| 15 | Genel Değerlendirme | anlatma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Küresel Politikada OrtaAsya, Mustafa Aydın, Nobel, Ankara. | |
| 2 | • OrtaAsya ve Kafkasya, Mehmet Dikkaya, Beta, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| • Küresel Politikada OrtaAsya, Mustafa Aydın, Nobel, Ankara | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||