|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kronolojik olarak Hitit, demir çağı uygarlıkları; Geç hitit, Urartu, Firigler, Lidyalılar, likyalılar ve persler ve anadoluda Hellenistik, Roma, hakimiyeti ile bu dönemlerdeki teknolojik gelişim, yerleşimler, mimari kalıntılar, küçük eserlerin söz konusu dönemler boyunca değişimlerini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler kronolojik olarak Hitit, demir çağı uygarlıkları; Geç hitit, Urartu, Firigler, Lidyalılar, likyalılar ve persler ve anadoluda Hellenistik ve Roma hakimiyeti kültürleri ile bu dönemlerin mimari ve sanatındaki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-15 Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anadolu’daki kültürel çeşitliliği öğrenerek kültürel kimlikle ilgili temelleri kavrar |
PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir PÇ-15 Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma. |
|
DÖÇ-3 | Yerel ve evrensel kültür olgusunu örnekleriyle somutlaştıracak düzeye gelir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kronolojik olarak Hitit, demir çağı uygarlıkları; Geç hitit, Urartu, Firigler, Lidyalılar, likyalılar ve persler ve anadoluda Hellenistik, Roma kültürleri incelenir. Söz konusu dönemlerdeki teknolojik birikim, yerleşimler, mimari kalıntılar ve küçük eserler; oluşum süreçleri ve değişimleri dikkate alınarak değerlendirilir. Komşu kültürler ile olan ilişkileri maddi kültür kalıntıları örneğinde karşılaştırılır. Söz konusu süreç içerisinde inançlardaki farklılaşmalar, yönetim yapılarındaki dönüşümler, nedenleri ve sonuçları bağlamında açıklanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hititler, Eski Hitit krallığı. mimarisi, sanatı ve mitolojisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
2 | Hititler, Eski Hitit krallığı. mimarisi, sanatı ve mitolojisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
3 | Hititler, yeni Hitit krallığı. mimarisi, sanatı ve mitolojisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
4 | Hititler, yeni Hitit krallığı. mimarisi, sanatı ve mitolojisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
5 | Hititler, geç Hitit krallığı. mimarisi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
6 | Hititler, geç Hitit krallığı sanatı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
7 | Hititler, geç Hitit krallığı sanatı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | urartular. mimari | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
10 | urartular, sanat ve mitoloji | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
11 | teknik gezi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
12 | Firigyalılar. Mimari | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
13 | Firigyalılar. mitoloji ve ve sanat | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
14 | Lidyalılar, Mimari, mitoloji ve ve sanat | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
15 | Lidyalılar, Mimari, mitoloji ve ve sanat | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kural, Necmi (2012) Son Tunç Çağından Helenistik Döneme Anadolu’nun Arkeoloji Atlası | |
2 | CANPOLAT, Fatma (Haz.), Boğazköy’den Karatepe’ye Hititbilim ve Hitit Dünyasının Keşfi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001 | |
3 | DARGA, Muhibe, Hitit Sanatı, Akbank Yayınları, İstanbul, 1992 | |
4 | AKURGAL, Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Yayıncılık, İstanbul, 1998 | |
5 | Antonio Sagona , Paul Zimansky, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2015 | |
6 | kolektif, Urartu-Doğu'da Değişim, Yapı Kredi Yayınları, 2020 | |
7 | Meltem Doğan Alparslan / Metin Alparslan, Hititler - Bir Anadolu İmparatorluğu, YKY, 2019 | |
8 | Hakan Sivas, Frigler: Midas’ın Ülkesinde, Anıtların Gölgesinde, YKY, 2013 | |
9 | Lidyalılar ve Dünyaları, YKY, 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |