|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER ALTIN (alperaltin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İslamiyet’in insanlara tebliği ile ortaya çıkmaya başlayan sanat ve kültürün oluşum süreci kapsamında ilk dönem İslam Kültürü ve Sanatı ve mimarisinin (Peygamber ve Dört Halife) temellerinin atılışı ve Emeviler döneminde geliştirilerek devam ettirilmesi, bu dönemlere ait kültür ve sanatın örneklerle öğretilmesidir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanda konusuyla ilgili araştırma ve inceleme yapmayı öğrenir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alanıyla ilgili bilgileri kavrar |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İslam sanatının doğuşu ve gelişimini anlar |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İslam sanatının doğuşu ve gelişimi, İslam Sanatı kavramı. erken islam uygarlıkları ve sanatı, Erken İslam Devri Camileri Tipolojisi, Erken İslam Dininde Cami, Mihrap, Minber , Minare kavramının gelişmesi ve örnekleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kısa İslam Tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | İslamiyetin Doğuşu, Gelişmesi ve İslam Sanatının Ortaya Çıkması, Yayıldığı Alanlar, Erken İslam Sanatı Kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Sasani Dönemi Sanatı ve Sasani Sanatının İslam Sanatına Etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Hırıstiyanlığın Gelişimi ve Hırıstiyan Sanatının İslam Sanatına Etkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Hz. Muhammed ve Dört Halife Döneminde Sanat | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Kabe ve Dini Mimarinin Gelişimine Etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Erken İslam Dininde Cami, Mihrap, Minber , Minare kavramının gelişmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken İslam Devrinde Cami Mimarisinin Ortaya çıkması ve Gelişmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Erken İslam Devrinde Ordugah Şehirlerin Kurulması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Erken İslam Sanatında İlk Camilerin inşa edilmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Erken İslam Devri Camileri Tipolojisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | İslam Sanatı ve Erken İslam Sanatı Kavramları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | İslam Sanatı ve Erken İslam Sanatı Kavramları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oleg Grabar, İslam Sanatının Oluşumu, 1986, | |
2 | Suut Kemal Yetkin, İslam Sanatı, İstanbul, 1965 | |
3 | Cresvel, Early Müslim Architecture, Part, I-II, Oxford, 1955 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |