|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı 17. ve 18. Yüzyıllarda politik, sosyal ve kültürel değişimlerle Batı dünyası kültürünün merkezinin İtalya'dan Fransa ve İngiltere gibi diğer Avrupa ülkelerine kayması sonucunda ortaya çıkan sanat akımlarını tanımaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Aydınlanma Çağını ve düşüncesini Sanat eserleri üzerinden anlamlandırabileceklerdir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı atölye ve ekolleri yorumlamayabilecektir. |
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Modern Avrupa Sanatı’na temel oluşturacak bilgileri edinecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
17 ve 18. yüzyıllarda monarşilerden Fransız Devrimi ve Aydınlanma Çağı’na kadar olan süreçte ortaya çıkan düşünce ve devinimlerle Barok ve Rokoko dönemleri sanatına giriş. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve giriş. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Aydınlanma Düşüncesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Aydınlanma Düşüncesi , İtalya'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | İtalya'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Fransa'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Fransa'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | İspanya'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Flaman Sanatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Hollanda'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | 18.yüzyıla Giriş, Fransa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | 18.yüzyıla Giriş, Fransa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | 18.yüzyıla Giriş, Fransa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | 18.yüzyıl, İngiltere ve İtalya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Genel sınava hazırlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yetkin, S.K., (1977) Barok Sanat, İstanbul | |
2 | Toman, R., (1998) Baroque, Könemann, Köln | |
3 | Roth, M.L., (2000) Mimarlığın Öyküsü, Çev. Ergün Akça, İstanbul, | |
4 | Pevsner, N., Avrupa Mimarlığı, İstanbul, 1977. | |
5 | Hauser, A., (1984) Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev. Yıldız Gölönü, Remzi Kitabevi, İstanbul | |
6 | Atasoy, N., (1985) 17. ve 18. Yıllarda Avrupa Sanatı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını, İstanbul | |
7 | Özkan Eroğlu, Rönesans ve Barok, Tekhne Yayınları (İstanbul 2018) | |
8 | Alejo Carpentier, Aydınlanma Çağı, çev. Murat Tanakol, Alakarga Yayınevi (İstanbul, 2021) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |