|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı 17. ve 18. Yüzyıllarda politik, sosyal ve kültürel değişimlerle Batı dünyası kültürünün merkezinin İtalya'dan Fransa ve İngiltere gibi diğer Avrupa ülkelerine kayması sonucunda ortaya çıkan sanat akımlarını tanımaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Aydınlanma Çağını ve düşüncesini Sanat eserleri üzerinden anlamlandırabileceklerdir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Farklı atölye ve ekolleri yorumlamayabilecektir. |
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Modern Avrupa Sanatı’na temel oluşturacak bilgileri edinecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 17 ve 18. yüzyıllarda monarşilerden Fransız Devrimi ve Aydınlanma Çağı’na kadar olan süreçte ortaya çıkan düşünce ve devinimlerle Barok ve Rokoko dönemleri sanatına giriş. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve giriş. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Aydınlanma Düşüncesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Aydınlanma Düşüncesi , İtalya'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | İtalya'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Fransa'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Fransa'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | İspanya'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Flaman Sanatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Hollanda'da Kültür ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | 18.yüzyıla Giriş, Fransa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | 18.yüzyıla Giriş, Fransa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | 18.yüzyıla Giriş, Fransa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | 18.yüzyıl, İngiltere ve İtalya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Genel sınava hazırlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yetkin, S.K., (1977) Barok Sanat, İstanbul | |
| 2 | Toman, R., (1998) Baroque, Könemann, Köln | |
| 3 | Roth, M.L., (2000) Mimarlığın Öyküsü, Çev. Ergün Akça, İstanbul, | |
| 4 | Pevsner, N., Avrupa Mimarlığı, İstanbul, 1977. | |
| 5 | Hauser, A., (1984) Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev. Yıldız Gölönü, Remzi Kitabevi, İstanbul | |
| 6 | Atasoy, N., (1985) 17. ve 18. Yıllarda Avrupa Sanatı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını, İstanbul | |
| 7 | Özkan Eroğlu, Rönesans ve Barok, Tekhne Yayınları (İstanbul 2018) | |
| 8 | Alejo Carpentier, Aydınlanma Çağı, çev. Murat Tanakol, Alakarga Yayınevi (İstanbul, 2021) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||