Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SNT306 - SANAT TARİHİ

Kodu: SNT306 Adı: AYDINLANMA ÇAĞINDA KÜLTÜR VE SANAT Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SANAT TARİHİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı 17. ve 18. Yüzyıllarda politik, sosyal ve kültürel değişimlerle Batı dünyası kültürünün merkezinin İtalya'dan Fransa ve İngiltere gibi diğer Avrupa ülkelerine kayması sonucunda ortaya çıkan sanat akımlarını tanımaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Aydınlanma Çağını ve düşüncesini Sanat eserleri üzerinden anlamlandırabileceklerdir. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklı atölye ve ekolleri yorumlamayabilecektir. PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir
PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Modern Avrupa Sanatı’na temel oluşturacak bilgileri edinecektir. PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
17 ve 18. yüzyıllarda monarşilerden Fransız Devrimi ve Aydınlanma Çağı’na kadar olan süreçte ortaya çıkan düşünce ve devinimlerle Barok ve Rokoko dönemleri sanatına giriş.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin tanıtılması ve giriş. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Aydınlanma Düşüncesi. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Aydınlanma Düşüncesi , İtalya'da Kültür ve Sanat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 İtalya'da Kültür ve Sanat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Fransa'da Kültür ve Sanat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Fransa'da Kültür ve Sanat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 İspanya'da Kültür ve Sanat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Flaman Sanatı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Hollanda'da Kültür ve Sanat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 18.yüzyıla Giriş, Fransa Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 18.yüzyıla Giriş, Fransa Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 18.yüzyıla Giriş, Fransa Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 18.yüzyıl, İngiltere ve İtalya Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Genel sınava hazırlık Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yetkin, S.K., (1977) Barok Sanat, İstanbul
2 Toman, R., (1998) Baroque, Könemann, Köln
3 Roth, M.L., (2000) Mimarlığın Öyküsü, Çev. Ergün Akça, İstanbul,
4 Pevsner, N., Avrupa Mimarlığı, İstanbul, 1977.
5 Hauser, A., (1984) Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev. Yıldız Gölönü, Remzi Kitabevi, İstanbul
6 Atasoy, N., (1985) 17. ve 18. Yıllarda Avrupa Sanatı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını, İstanbul
7 Özkan Eroğlu, Rönesans ve Barok, Tekhne Yayınları (İstanbul 2018)
8 Alejo Carpentier, Aydınlanma Çağı, çev. Murat Tanakol, Alakarga Yayınevi (İstanbul, 2021)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 5 25
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 144