|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAN ERPEK (canerpek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
12-15 yy. arası Bizans kültürünü Dini ve Sivil Mimari, Anıtsal Resim, Mozaik, İkona Resmi, El Yazmaları ve Minyatürler, Küçük El Sanatları örnekleri aracılığıyla tanıtmak. Türkiye’de bu döneme ait kültür mirası konusunda ortak bilinç oluşturmak. Ayrıca Post-Bizans sanatını tanımak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 12-15 yy. Bizans sanatının tarihi-coğrafyası tanımlayabilecek ve temel kavramlarını anlamlandırabilecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Geç Bizans döneminin mimari ve diğer görsel sanat eserlerini tanıyabilecek ve yorumlayabilecektir. |
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma PÇ-15 Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 12-15 yy. Bizans sanatının tarihsel bağlamdaki kimliğini ve çevre kültürlerleetkileşimleri hakkında fikir sahibi olacak ve Anadolu kültüründeki yerini kavrayacaktır. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
4 Haçlı seferi öncesi (11-.12yy) Bizans İmparatorluğunda Sanat ve Mimari. İstanbul’da Latin İmparatorluğu ve İznik İmparatorluğu (1204- 1261).Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453). Bizans İmparatorluğunun yıkılışından sonra Bizans Sanatının etkileri, Ortodoks Çevre kültürler ve Anadolu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve giriş.4 Haçlı seferi öncesi (11-.12yy) Bizans İmparatorluğunda Sanat ve Mimari. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | 4 Haçlı seferi öncesi (11-.12yy) Bizans İmparatorluğunda Sanat ve Mimari (devam). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | İstanbul’da Latin İmparatorluğu ve İznik İmparatorluğu (1204- 1261). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | İstanbul’da Latin İmparatorluğu ve İznik İmparatorluğu (1204- 1261) (devam). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453) (devam). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453) (devam). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453) (devam). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453) (devam). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Geç Bizans İmparatorluğunda kültür ve sanat (1261-1453) (devam). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Bizans İmparatorluğunun yıkılışından sonra Bizans Sanatının etkileri, Ortodoks Çevre kültürler ve Anadolu. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Genel sınava hazırlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koch G., (2007), (çev. Aydın A.) Erken Hıristiyan Sanatını. | |
2 | Mango C., (2008) Bizans Yeni Roma İmparatorluğu; (çev. Çağalı Güven G.). | |
3 | Ostrogorsky G.(1999) (Çev. Işıltan F.) Bizans Devleti Tarihi, Türk tarih Kurumu. | |
4 | Haldon J., (2007) Bizans Tarih Atlası. (Çev. Özdamar A.) | |
5 | Talbot-Rice, T. (çev.B.Altınok) (1988) Bizans'ta Günlük Yaşam. | |
6 | Müller-Wiener,W. (Çev. Ü.Sayın) (2001), İstanbul'un Tarihsel Topografyası | |
7 | Milburn R.,(1988) Early Christian Art and Architecture | |
8 | Ousterhout R., (2016) Bizans'ın Yapı Ustaları, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |