|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ MARAŞLI (savasmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ MARAŞLI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
17.yüzyıldan 20.yüzyılın ilk çeyreğine kadar Osmanlı resim sanatının geçirdiği evrimi öğrenebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı resim sanatında albüm resimlerini öğrenir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 18.yüzyılla birlikte görülmeye başlanan yeni anlayışların konu olarak resme yansımalarını tartışır. |
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Duvar resimleri bağlamında oluşan emperyal beğeniyi kavrar. |
PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tuval resimlerinin öncülerini öğrenir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı resim sanatında albüm resimleri, 18.yüzyılla birlikte görülmeye başlanan yeni anlayışların konu olarak resme yansımaları, Duvar resimleri bağlamında oluşan emperyal beğeni, Tuval resimlerinin öncülerini öğrenmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Osmanlı eyaletlerinde elyazması üretimi ve minyatürlerinin anlatılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 | Gazanâmeler ve minyatürleri hakkında bilgi verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 | Gazanâmeler ve hazırlandığı dönemin siyasi çekişmeleriyle ilgili tartışmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 | Talikizade ve Kalender Paşa’nın Osmanlı resim sanatı içindeki yeri. Falnâme minyatürlerinin anlatılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
5 | I.Ahmed Albümü ve Çarşı Ressamları hakkında bilgi verilmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
6 | Nadiri ve Nakşi’nin Osmanlı resim sanatına katkıları ve kitap hamiliği üzerine tartışma. Şakayuk’un Numaniye minyatürleri. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
7 | Lale devrinde sanat. Nakkaş ve şair olarak Levni hakkında bilgi verilmesi. Kebir-i Musavver minyatürlerini anlatılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nakkaş Levni’nin albümü ve Surname-i Vehbi minyatürleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
10 | Hamse-i Atayi ve Hubanname-Zenanname minyatürleri eşliğinde 18.yy. Osmanlı toplumuna bakış. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
11 | Osmanlı resim sanatı içinde duvar resimlerinin yeri. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Osmanlı resim sanatı içinde duvar resimlerinin yeri. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 | Osmanlı resim sanatı içinde batılılaşma ve tuval resmine bakış. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 | Osmanlı sarayının batı tarzı resme bakışı Osman Hamdi ve Halife Abdülmecid. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 | Siyer-i Nebi ve Zübdetü’t Tevarih minyatürlerinin anlatılması ve devrin bakış açısının yorumlanması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | S.Bağcı, Osmanlı Resim Sanatı, İstanbul, 2006. | |
2 | G.Renda, Batılılaşma Dönemi Türk Resim Sanatı 1700-1850, Ankara, 1977. | |
3 | R.Arık, Batılılaşma Dönemi Anadolu Tasvir Sanatı, Ankara, 1987. | |
4 | G.İrepoğlu, Şiir, Renk, Nakış:Levni, İstanbul, 2000. | |
5 | M.Cezar, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, İstanbul, 1986. | |
6 | Metin And, Osmanlı Tasvir Sanatları 1: Minyatür, İstanbul 2021 | |
7 | Tülün Değirmenci, İktidar Oyunları ve Resimli Kitaplar, İstanbul 2012 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 140 |