Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SNT406 - SANAT TARİHİ

Kodu: SNT406 Adı: CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SANAT TARİHİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ENES KAVALÇALAN (ekavalcalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ENES KAVALÇALAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ülkemizde Cumhuriyet’in ilanını takiben gelişen mimari uygulamalar ile akımları incelemek, I. Ulusal Mimarlık Akımı’na bağlı kalınarak yapılan eserleri irdelemek, mimarları hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 başta başkent Ankara olmak üzere Erken Cumhuriyet Dönemi'nin modernleşme ve onun bir parçası olan kentleşme projelerini yorumlayabilecek ve tartışabilir PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Erken Cumhuriyet Dönemi'nde (1923-1950) ülke yöneticilerinin kentleşmeye bakışını kavrar PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
PÇ-11 Sanat ve mimarlık ürünlerine, kültürel mirasa ve çevresine sahip çıkabilme duyarlılığına sahip olabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bir Cumhuriyet kenti yaratma projesi olarak ankaranın önemini kavrar PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
başta başkent Ankara olmak üzere Erken Cumhuriyet Dönemi'nin modernleşme ve onun bir parçası olan kentleşme projeleri, Erken Cumhuriyet Dönemi'nde (1923-1950) ülke yöneticilerinin kentleşmeye bakışı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin tanıtılması. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
2 I. Ulusal Mimarlık Dönemi Öncesi Mimari Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
3 I. Ulusal Mimarlık Dönemini Hazırlayan Etkenler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
4 I. Ulusal Mimarlık Dönemi Mimari Özellikleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
5 Mimar Vedat Tek Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
6 Mimar Kemal Bey Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
7 Mimar Muzaffer ve Arif Hikmet Koyunoğlu Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Yabancı mimarlar ve öne çıkan isimler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
10 Ernst Egli, Bruno Taut ve Clemens Holzmaister Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
11 Teknik gezi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 1927-1930 yılları arasında mimarlık ortamındaki değişimler ve Başkent Ankara'nın mimari ve kent planlaması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
13 Başkent Ankara'nın mimari ve kent planlaması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
14 II. Ulusal Mimari Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
15 Sedat Hakkı Eldem, Emin Onat, Orhan Arda Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ASLANOĞLU, İ., Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı, Ankara 1980.
2 Bozdoğan, Sibel; (2002). Modernizm ve Ulusun İnşaası; Erken Cumhuriyet Türkiyesi'nde Mimari Kültür, (Çeviren: Tuncay, Birkan), İstanbul,
3 SÖZEN, M., Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara 1984.
4 YAVUZ, Y., Mimar Kemalettin ve Birinci Ulusal Mimarlık Dönemi, Ankara, 1981.
5 Alsaç, Üstün; (1976). Türkiye'deki Mimarlık Düşüncesinin Cumhuriyet Dönemindeki Evrimi, Trabzon,
6 Tankut, Gönül, (1993). Bir Başkentin İmarı: Ankara: (1929-1939), Anahtar Kitaplar, İstanbul,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 15 45
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 6 60
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 155