|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENES KAVALÇALAN (ekavalcalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ENES KAVALÇALAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ülkemizde Cumhuriyet’in ilanını takiben gelişen mimari uygulamalar ile akımları incelemek, I. Ulusal Mimarlık Akımı’na bağlı kalınarak yapılan eserleri irdelemek, mimarları hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | başta başkent Ankara olmak üzere Erken Cumhuriyet Dönemi'nin modernleşme ve onun bir parçası olan kentleşme projelerini yorumlayabilecek ve tartışabilir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Erken Cumhuriyet Dönemi'nde (1923-1950) ülke yöneticilerinin kentleşmeye bakışını kavrar |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-11 Sanat ve mimarlık ürünlerine, kültürel mirasa ve çevresine sahip çıkabilme duyarlılığına sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bir Cumhuriyet kenti yaratma projesi olarak ankaranın önemini kavrar |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| başta başkent Ankara olmak üzere Erken Cumhuriyet Dönemi'nin modernleşme ve onun bir parçası olan kentleşme projeleri, Erken Cumhuriyet Dönemi'nde (1923-1950) ülke yöneticilerinin kentleşmeye bakışı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders içeriğinin tanıtılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 2 | I. Ulusal Mimarlık Dönemi Öncesi Mimari | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 3 | I. Ulusal Mimarlık Dönemini Hazırlayan Etkenler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 4 | I. Ulusal Mimarlık Dönemi Mimari Özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 5 | Mimar Vedat Tek | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 6 | Mimar Kemal Bey | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 7 | Mimar Muzaffer ve Arif Hikmet Koyunoğlu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yabancı mimarlar ve öne çıkan isimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 10 | Ernst Egli, Bruno Taut ve Clemens Holzmaister | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 11 | Teknik gezi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | 1927-1930 yılları arasında mimarlık ortamındaki değişimler ve Başkent Ankara'nın mimari ve kent planlaması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 13 | Başkent Ankara'nın mimari ve kent planlaması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 14 | II. Ulusal Mimari | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 15 | Sedat Hakkı Eldem, Emin Onat, Orhan Arda | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ASLANOĞLU, İ., Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı, Ankara 1980. | |
| 2 | Bozdoğan, Sibel; (2002). Modernizm ve Ulusun İnşaası; Erken Cumhuriyet Türkiyesi'nde Mimari Kültür, (Çeviren: Tuncay, Birkan), İstanbul, | |
| 3 | SÖZEN, M., Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara 1984. | |
| 4 | YAVUZ, Y., Mimar Kemalettin ve Birinci Ulusal Mimarlık Dönemi, Ankara, 1981. | |
| 5 | Alsaç, Üstün; (1976). Türkiye'deki Mimarlık Düşüncesinin Cumhuriyet Dönemindeki Evrimi, Trabzon, | |
| 6 | Tankut, Gönül, (1993). Bir Başkentin İmarı: Ankara: (1929-1939), Anahtar Kitaplar, İstanbul, | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 6 | 60 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 155 | ||