|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çeşitli konu ve alanlarda farklı kurumlara proje yazımını öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel çalışmasını adlandırır. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak halkbilimi alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerine sahiptir. |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini bilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Proje yazım kurallarını bilir. |
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Proje yazımı: Projenin amacı, kapsamı, yöntemi, verilerin elde edilmesi, analizi ve raporlanması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilimsel Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar ve Etik (1) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Bilimsel Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar ve Etik (2) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Araştırma tasarımı, Konu Seçimi ve Araştırma Probleminin Belirlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Araştırmanın Planlanması (Araştırma-proje önerisi) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Araştırma süreci, planlama | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Bilimsel Araştırmada Kullanılan Yöntem Ve Teknikler (araştırma süreci) Veri kaynakları, Verilerin Toplanmasında Kullanılan Teknikler (araştırma süreci) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Araştırma süreci, kaynak taraması | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Verilerin Toplanması (veri kaynakları) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Bilimsel Araştırma Sonuçlarını Rapor Haline Dönüştürme Süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Bilimsel Araştırma Sonuçlarını Rapor Haline Dönüştürme Süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Araştırma Raporunun Yazım Kuralları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Power-Point Sunusu Hazırlama | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 14 | Etkili sunum yapma sunumu planlama, Sunumda Dikkat Edilecek Noktalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Turgut M. Fuat, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Saydam Matbaacılık 3. Baskı, Ankara 1984. | |
| 2 | Hesapçıoğlu, Muhsin, Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın Dağıtım, İstanbul 1994. | |
| 3 | Demirel, Özcan, Öğretme Sanatı: Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem yayıncılık, Ankara 2008. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||