|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Cönkler ve mecmuaları tanımak ve bunlardan folklor çalışmalarında faydalanmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cönkleri ve mecmuaları tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Cönkleri ve mecmuaları folklor çalışmalarında kullanabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Cönklerin yaratım ve aktarım süreçlerini tanır. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cönk ve mecmua katalogları üzerinde durularak cönklerden etkin bir şekilde yararlanmanın usul ve esasları ele alınacaktır. Ayrıca edisyon kritik çalışmalarına ağırlık verilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Cönk ve mecmua kataloglarının tanıtımı ve kullanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Cönklerin ve mecmuaların metin oluşturma ve şairlerin edebî kişiliğinin tespitindeki rolü | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 3 | Transkripsiyonlu metin çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Edisyon kritik yapma çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 6 | Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 7 | Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Millî Kütüphaneden alınan mikro filimler üzerinde okuma çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 10 | Kütüphane çalışması | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 11 | Cönk okumaları, metin tamirleri, metinlerin başka yazılı kaynaklardaki versiyonlarının karşılaştırılması | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 12 | Cönk okumaları, metin tamirleri, metinlerin başka yazılı kaynaklardaki versiyonlarının karşılaştırılması | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 14 | Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 15 | Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cunbur; Müjgân, Milli Kütüphane Cönkler Kataloğu, Ankara 2002. | |
| 2 | İvgin, Hayrettin, “Milli Folklor araştırma Dairesindeki Cönkler ve Bunlar Arasında Doğu Anadolu ve Fırat Havzası Cönkleri, Türk Kültürü.,S.283, Ankara1986. | |
| 3 | Görkem, İsmail, “Adana Mıntıkası Maarif Mecmuası’nda Yayımlanan Cönklerle İlgili Yazılar”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. VII, S. 1-2, Elazığ 1995, s. 73-76. | |
| 4 | Kaya, Doğan- M. Sabri Koz, Halk Hikâyeleri-I, Kitabevi Yay., İstanbul 2000. | |
| 5 | Koz, M. Sabri, “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: III: 19. Yüzyılın İlk Yarısından Kalma İki Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni, S. 4, İstanbul 2002, s. 10- 16. | |
| 6 | Kut, Günay, “Bir Cönk Üzerine”, Halk Kültürü, c.I, S. 3, İstanbul 1984, s. 75-85. | |
| 7 | Tulum, A. Mertol, Tarihi Metin Çalışmalarında Usul: Menakıbu’l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme, Deniz Kitabevi, İstanbul 2000. | |
| 8 | Sakaoğlu, Saim, “Cönklerin Kültür Tarihimizdeki Yeri”, Fırat Havzası Yazma Eserler Sempozyumu, Ankara: Fırat Üniversitesi Yayınları, Elazığ 1987, s. 219- 226. | |
| 9 | Ülkütaşır, M. Şakir, “Halk Edebiyatı Araştırmalarında Cönklerin Değeri”, Türk Kültürü, S. 60, Ankara 1986. | |
| 10 | Yavuz, Orhan, “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Türk Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları, S. 54, İstanbul 1988, s. 117-131. | |
| 11 | Yavuz, Orhan, “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Türk Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları, S. 54, İstanbul 1988, s. 117-131. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||