|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Halk bilgisi ürünlerinden yarar yaratıcı drama yazarlığı eğitimi vermek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Drama yazarlığı hakkında bilgi sahibi olacaktir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Halk bilgisi ürünlerini drama yarlığı ilişkilendirmeyi öğrenecektir |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Halk bilgisi ürünlerinin uygulamalı olarak nasıl kullanılabileceği hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk oyun yazarlığı ve gelişimi, drama yazarlığında halk bilimi kadrolarının kullanımı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Drama Yazarlığı ve Tanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Geleneksel Türk Tiyatrosu Metinleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Geleneksel Türk Tiyatrosu Metinleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro metinlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro metinlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro metinlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro metinlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Türk Sineması ve Halk Bilimi İlişkisi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 11 | Türk Sineması ve Halk Bilimi İlişkisi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Stand-Up gösterileri ve Halkbiliminin Kullanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Stand-Up gösterileri ve Halkbiliminin Kullanımı | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Metinsel Değerlendirmeler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Metinsel Değerlendirmeler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | And, Metin, Geleneksel Türk Tiyatrosu ,İnkılap Yay. Ankara, 1985 | |
| 2 | And, Metin, Başlangıçtan 1983’e Türk tiyatro Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2015 | |
| 3 | Özakman, Turgut, Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Bilgi Yayınevi, İstanbul, 2007 | |
| 4 | Giovanni,Scognamillo, Türk Sinema Tarihi, Kabalcı, İstanbul, 1998 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||