|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teknikerlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. PÇ-9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. PÇ-18 Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Grup içinde vakayla ilgili çalışmalara katılır, fizyoterapi değerlendirmesi sonrasında vakayla ilgili tanımlamaları yapabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibidir. PÇ-9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. PÇ-11 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Klinik yaklaşımlar ve vakayla klinik karar verme sürecinde grup çalışması becerilerini kullanabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibidir. PÇ-9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. PÇ-11 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Vakayla ilgili öğrencilerin ve danışmanların hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, biopsikososyal modele dayalı problem listesinin oluşturulması ve kanıta dayalı verilerle oluşturulan tedavi yaklaşımlarının sınıf içi ortamda tartışmaya açılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fizyoterapide klinik problemlerin belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
2 | Klinik problem çözme aşamaları, klinik problem çözmede yararlanılacak tanı / tedaviler | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
3 | Tuzak nöropatilerde klinik problem çözme | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
4 | Buerger hastalığı ve Raynaud fenomeni'de klinik problem çözme | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
5 | Epikondilitler'de klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
6 | Gonaartroz'da klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
7 | Diz eklem yaralanmalarında klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Disk hernilerin'de klinik problem çözme | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
10 | Skolyozda klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
11 | Topuk dikeninde klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
12 | Facial paralizi'de klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
13 | Yara iyileşmesinde klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
14 | Rotator Cuff yırtıklarında klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
15 | Eklem dışı yumuşak doku yaralanmalarında (bursit, tendinit,...) klinik problem çözme yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güncel Makale ve Tezler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |