Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER-220 - MİMARİ RESTORASYON

Kodu: SER-220 Adı: SERBEST ÇAMUR TORNA ŞEKİLLENDİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MİMARİ RESTORASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çömlekçi tornasında şekillendirme prensibini öğrenmesini sağlamak ve özgün uygulamalar yapmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlayabilir. PÇ-43 Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form şekillendirebilir PÇ-43 Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Ölçülendirme becerisini kazanabilir. PÇ-43 Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 İstenen ölçüde uygulama yapabilir. PÇ-43 Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çömlekçi tornasında özgün üç boyutlu tasarımların uygulamalarını yapmak, yüzey değerlendirmelerinde estetik çözümlemeler aramak. Çamur tornasında farklı seramik formlar tasarlamak ve şekillendirmek. Çamurun havasını alma, merkeze getirme, yükseltme, inceltme, düzeltme, dip alma, standart ölçülerde silindir yapma. Silindir formlar, çanak, tabak, kulp, küre vazo yapma. Astar akıtma, kazıma, izleme, ajur gibi dekor yöntemleri yapma. Doku oluşturma, sırlama uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Plastik torna çamurlarının tanıtımı, çamurun yoğrularak havasının alınması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
2 Çamuru tornada merkeze getirme pratiği kazanma, silindir form şekillendirme Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
3 Çerezlik formların yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
4 Çerezlik uygulamasına devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
5 Vazo tasarımı ve uygulaması yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
6 Vazo uygulamasına devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
7 Yapılan ürünlerin kurutulması, fırınlanması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Özgün tasarımlar yapma, projelerin kontrolü Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, proje ödevi
10 Tasarımların değerlendirilmesi, dekorlarının belirlenmesi ve uygulamaya başlanması, projelerin kontrolü Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, proje ödevi
11 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
12 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
13 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
14 Yapılan ürünlerin kurutulması, fırınlanması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
15 Sırlama, Sırlı Pişirim (ikinci fırınlama) Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London.
2 Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çömlekçi Tornası, Çamur, Modelaj Kalemleri, Renkli Oksitler, Sır, önlük veya tulum (atölye giysisi)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 14 2 10
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90