|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMED YUSUF KÜÇÜK (myusufkucuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, FATIMA ÜNSAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, ilgili sayfaların mealleri, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, bazı sure ve aşr-ı şerifleri ezbere okuyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenciler Kur’ân’ın her yerini talim kurallarına göre okuyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenciler Âsım Kıraati’nin özelliklerini öğrenebilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Öğrenciler, Kur’ân-ı Kerîm’i kurallarına uygun olarak akıcı bir biçimde yüzüne okuyabilme yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bazı sûrelerin usulüne uygun yüzüne okunması, bazı aşr-ı şeriflerin ezberlenmesi ve Âsım Kıraati’nin özelliklerinin öğretilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fetih Sûresi 1. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
2 | Fetih Sûresi 2. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
3 | Fetih Sûresi 3. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
4 | Fetih Sûresi 4-5. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
5 | Kıyame Sûresi Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
6 | İnsan Sûresi Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
7 | Mürselat Sûresi Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cuma-Saff Sûresi Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
10 | 17. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
11 | 18. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
12 | 19. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
13 | 20. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
14 | Kıraat İlmi,Kıraat İmamları ve ravileri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
15 | Asım Kıraatının ve Hafs Riveyetinin özellikleri. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kur'ân-ı Kerîm | |
2 | İsmail Karaçam,Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri,İstanbul-1980 | |
3 | Abdurrahman Çetin,Kur'an Okuma Esasları,Bursa-2015 | |
4 | Sıtkı Gülle,Açıklamalı Örnekleriyle Tecvid İlmi,İstanbul,2005 | |
5 | Rahim Tuğral,Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi,İzmir-2009. | |
6 | Ahmed Madazlı,Tecvid İlmi,Kayseri-1994 | |
7 | Şeyh Abdurrahman Karabaşî(904/1498),Karabaş Tecvidi,İstanbul-1323. | |
8 | Yavuz Fırat,Kur'an Tilavetinin Kuralları,Kayseri-2014 | |
9 | Abdullah Benli,Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları,Kayseri-2015 | |
10 | Mustafa Sağlam, Kur'an Tecvîdi, Kimlik Yayınları, Kayseri 2020. | |
11 | Eymen Ruchdi Suveyd, et-tecvîd el-Musavver, (trc. Mustafa Sağlam), Dâru'l-Ğavsânî li'd-Dirâsâti'l-Kur'aniyye, Beyrut 2019. | |
12 | Yahyâ el-Ğavsânî, Teysîru Ahkâmi't-Tecvîd, (trc. Mustafa Sağlam), Dâru'l-Ğavsânî li'd-Dirâsâti'l-Kur'aniyye, İstanbul 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 8 | 5 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |